معاون وزیر راه و شهرسازی؛

راه آهن بستان آباد - تبریز با ۵۰۰ میلیارد تومان تکمیل می‌شود/ تهران پنج ساعت به تبریز نزدیک می‌شود

1401/01/19 - 12:00 - کد خبر: 61004 نسخه چاپی

نصر: معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور گفت: راه آهن بستان آباد - تبریز با تامین ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار در سه ماه آینده تکمیل می‌شود.

به گزارش نصر، خیرالله خادمی روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از ایستگاه راه‌آهن خاوران و خط‌آهن تبریز- بستان‌آباد با بیان اینکه خط‌آهن بستان‌آباد- تبریز، مهم‌ترین مسیر ریلی شمال‌غرب کشور است، گفت: با برنامه‌ریزی منسجم از سفر آتی رئیس جمهوری به آذربایجان‌ شرقی نهایت بهره را خواهیم برد و با تامین اعتبار و تزریق مالی به سیستم پیمانکاری و بخش اجرایی حداکثر تا سه ماه آینده شاهد اتمام و بهره‌برداری از این پروژه خواهیم بود.
وی گفت: این پروژه اولین پروژه ریلی خواهد بود که حداکثر تا اوایل تابستان توسط دولت مردمی آیت‌الله رئیسی به بهره‌برداری خواهد رسید.
معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین در بازدید از قطعه شش آزادراه تبریز- ارومیه، با اشاره به اینکه ۴۸۰ کیلومتر آزادراه برای آذربایجان‌ شرقی طراحی شده که ۴ آزادراه مهم در حال انجام است، افزود: ۶۷۰ کیلومتر بزرگراه هم در برنامه کاری است که ۲۳۰ کیلومتر آن اجرا شده و بقیه طی ۴ سال به اتمام خواهد رسید.
وی اظهار داشت: امیدواریم تعهدات دولتی آزاد راه های استان به صورت مستمر تامین شده و تعهدات بخش خصوصی هم به موقع عملی شود تا در مدت زمان مشخص شاهد بهره‌برداری از این پروژه‌ها باشیم.
راه‌آهن میانه - بستان‌آباد - تبریز ۲۰۳ کیلومتر طول دارد و از ایستگاه موجود میانه آغاز می‌شود و با گذر از مسیری نسبتا کوهستانی از شهرهای ترکمن‌چای، بستان‌آباد و باسمنج عبور کرده و به ایستگاه خاوران می‌رسد و در نهایت به ایستگاه راه‌آهن موجود تبریز متصل خواهد شد.
میان‌بری که در پروژه راه‌آهن تبریز-میانه ایجاد شده، نزدیک به ۱۳۰ کیلومتر از مسیر تبریز- تهران کمتر کرده و زمان سفر از تبریز به تهران را نیز حدود ۴ تا ۵ ساعت کاهش می‌دهد.
مسیر ریلی جدید میانه تا بستان‌آباد به طول ۱۳۲ کیلومتر آذرماه سال ۹۹ مورد بهره‌برداری قرار گرفت .
با بهره‌برداری از پروژه راه‌آهن میانه - بستان‌آباد - تبریز، ترانزیت ریلی ایران برای نخستین‌ بار به اروپا متصل می‌شود و اتصال آن به راه‌آهن نخجوان، ایروان، تفلیس از طریق جلفا و دیگر مرزهای آبی و خاکی به افزایش مبادلات بین‌المللی و صادرات کالا به جمهوری‌های آذربایجان، ارمنستان و ترکیه می‌انجامد.
انتهای پیام/
راه آهن بستان آباد - تبریز با ۵۰۰ میلیارد تومان تکمیل می‌شود/ تهران پنج ساعت به تبریز نزدیک می‌شود خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 1 نظر

  علی رضا   2 سالها پیش  

اینکه مسئولان هی تکرار می کنند با بهره برداری از پروژه ریلی میانه تبریز ترانزیت ریلی برای اولین بار به اروپا متصل می شود حرف اشتباهی است چراکه راه آهن کشور ده ها سال است که از طریق مرز ریلی رازی به راه آهن ترکیه و از آنجا به راه آهن اروپا متصل می باشد.
پژوهشیار