خبر/

افزایش ۲۵ درصدی ماموریت های اورژانس آذربایجان‌شرقی در طرح نوروزی

1401/01/19 - 11:55 - کد خبر: 61003 نسخه چاپی

نصر: رئیس اورژانس آذربایجان شرقی اعلام کرد: حجم ماموریت های این مرکز در طرح نوروزی از ۲۵ اسفند تا ۱۴ فروردین نسبت به پارسال حدود ۲۵ درصد افزایش یافت.

به گزارش نصر، فرزاد رحمانی روز جمعه در گفت وگویی، با اشاره به اینکه در راستای این طرح تعداد ۶ هزار و ۹۶۹ عملیات توسط اورژانس آذربایجان شرقی انجام شد، افزود: این تعداد در طرح نوروزی پارسال معادل ۵ هزار و ۹۹۴  ماموریت بوده است.
وی اظهار داشت: عوامل اورژانس استان در شهرها و بخش های مختلف در طرح امداد نوروزی امسال در مجموع به ۵ هزار و ۶۱۴ ماموریت غیرتصادفی و یکهزار و ۳۵۵ ماموریت تصادفی اعزام شده و ۲ هزار و ۷۶۶ بیمار و یکهزار و ۱۵۰ مصدوم حوادث مختلف را به مراکز درمانی و بیمارستانی انتقال دادند.
رحمانی از درمان یکهزار و ۵۱۳ بیمار و ۱۷۲ مصدوم حوادث جاده ای و گازگرفتگی و سایر موارد در محل حادثه توسط عوامل اورژانس آذربایجان شقی خبر داد و اضافه کرد: از مجموع کل عملیات‌های اورژانس در طرح امداد نوروزی امسال، فوت تعداد ۱۹۳ بیمار و ۱۶ مصدوم حوادث تایید شده است.
وی با اشاره به افزایش موارد مسمومیت‌ با گاز مونوکسید کربن در آذربایجان شرقی طی روزهای تعطیلات نوروزی، ادامه داد: نوروز سال گذشته تعداد ۱۲۶ مورد مسمومیت در استان به ثبت رسیده بود اما امسال این رقم به ۱۷۶ مورد رسید.
رحمانی با بیان اینکه عملیات‌های مرکز اورژانس در طرح امداد نوروزی امسال با افزایش نسبت به سال گذشته روبرو بوده است، گفت: به طور میانگین روزانه ۳۷۰ ماموریت، شامل ۳۰۲ ماموریت غیرتصادفی و ۶۸ ماموریت تصادفی، ۲۱۳ مورد اعزام به مراکز درمانی شامل  ۱۴۷ بیمار و ۶۶ مصدوم و ۷۳ مورد درمان در محل ثبت شده است.
به گفته وی طی این دوره تعداد ۱۰ مورد فوتی بیمار و هفت مورد مسمومیت با گاز مونوکسید کربن در آذربایجان شرقی به ثبت رسیده است.
انتهای پیام/
افزایش ۲۵ درصدی ماموریت های اورژانس آذربایجان‌شرقی در طرح نوروزی خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار