وزیر کشور با تاکید بر شناسایی تمام ریشه‌های جریان های تروریستی و تکفیری/

حادثه تروریستی در مشهد شائبه‌ای در جایگاه ملت افغانستان ایجاد نمی‌کند

1401/01/18 - 13:53 - کد خبر: 60981 نسخه چاپی

نصر: وزیر کشور با تاکید بر برخورد با جریان های تروریستی گفت: این حادثه تروریستی شائبه ای به جایگاه ملت افغانستان ایجاد نمی‌کند.

به گزارش نصر، احمد وحیدی ظهر امروز در جمع خبرنگاران درباره حادثه اخیر در حرم رضوی  اظهار کرد: این حادثه یک اقدام تروریستی شنیعی بود. این واقعه بسیار تلخ نشان داد دشمن از نفاق دست بر نداشته و تروریست زاده نگاه استکباری است. داعش و گروه‌های تروریستی را استکبار ایجاد کرده است.
وی افزود: در یکی از مقدس‌ترین مکان‌ها و بدون دلیل و جرم  و بدون شناخت از افراد این اقدام تروریستی ا نجام شد. این جریان کور دست ساخته کشورهای غربی و آمریکاست و بی شک با افراد ترویج دهنده این تفکر برخورد می‌شود.
وزیر کشور همچنین گفت: این اقدام تروریستی نشان داد که روحانیت همیشه در خط مقدم خدمت بوده و همچنین هدف دشمن است. روحانیت همچنان پر قدرت در صحنه باقی خواهد ماند.
  رئیس شورای امنیت کشور در ادامه اظهار کرد: دشمن تلاش می‌کند اختلافات مذهبی و قومی میان ملت ها ایجاد کند در  حالی که بهترین جوانان افغانستان در مبارزه با جریان تفکیری  به شهادت رسیده‌اند و ملت افغانستان توانست آمریکا را با خفت از منطقه بیرون کند. این اقدام تروریستی هم در جایگاه ملت افغانستان شائبه ایجاد نمی‌کند.
مردم ایران و افغانستان سابقه تاریخی و تمدنی مشترک دارد. دشمن تلاش می‌کند ایران هراسی را در افغانستان و افغانستان هراسی را در ایران و سایر کشورها ترویج کند. در میان ایران و کشورهای  همسایه اختلاف بیاندازد اما موفق نمی‌شود.
وی با قدردانی از اهل سنت بابت محکومیت این حادثه تصریح کرد: از کسانی که در این رابطه حرف آن‌ها شنیده می‌شود انتظار داریم این اتفاق را محکوم کرده و با جریان های تفکری مبارزه جدی کند. از آمریکا هم انتظاری نداریم چون آن‌ها ایجاد کننده این جریان  هستند. همین محکوم نکردن این اتفاق توسط آمریکا نشان می‌دهدآن‌ها حامی این اقدامات هستند.
وحیدی در پایان تاکید کرد:‌ تمامی ریشه‌های جریان های تروریستی و تکفیری دنبال شده و آنها شناسایی خواهند شد.
انتهای پیام/
حادثه تروریستی در مشهد شائبه‌ای در جایگاه ملت افغانستان ایجاد نمی‌کند خبرگزاری ایسنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار