استاندار آذربایجان شرقی مطرح کرد:

مسافران نوروزی گله مند بودند/ سرانه فضای سبز تبریز جز شهر های پایین است 

1401/01/18 - 13:16 - کد خبر: 60979 نسخه چاپی

نصر: استاندار آذربایجان شرقی گفت: در ایام نوروز 2 میلیون رفت و آمد در تبریز به ثبت رسیده است، بیش از 150 هزار نفر از موزه ها بازدید کرده اند اما مسافران گله مند بودند.

به گزارش نصر، "زین العابدین رضوی خرم" صبح امروز در آیین تکریم و معارفه شهردار کلانشهر تبریز گفت: در حکمرانی اسلامی سه رکن اساسی از قدیم وجود دارد که باید اجرا شود، عدلیه، نظمیه و بلدیه؛ جایگاه شهرداری در خدمت به شهروندان در جای رفیع است. 
وی ادامه داد: تبریز شهر بزرگانی چون علامه طباطبایی، امینی، ریاضی دان ها، فیزیک‌دان ها است، جایگاه علم و تمدن این شهر جایگاهی کم نظیر است. 
وی تاکید کرد: اگر تاریخ ایران اسلامی را بدون تبریز در نظر بگیریم تاریخی ناقص است این نگاه مقام معظم رهبری نسبت به تبریز است. 
وی با مقایسه سایر شهر ها گفت: اگر تبریز را با شهر های یکسان در نظر بگیریم جای گله مندی وجود دارد که بجاست. 
خرم تصریح کرد: هر مسئولی در تبریز باید تلاش کند تا تبریز به جایگاه اصلی خود برگردد و نباید سلایق حاکم شود، نقشه راه مدیریت شهری ثابت، بعنوان اولین مطالبه باید در نظر گرفته شود. 
وی با اشاره به بحث سرمایه‌گذاری گفت: لزوم توجه به اقتصاد شهر تبریز، نقش خیرین و انسان های متمکن موضوعی مهم است؛ اقتصاد شهر نیاز به درآمد زایی پایدار و ماندگار دارد. 
استاندار آذربایجان شرقی اظهار کرد: تولید ناخالصی استان به نسبت سایر استان ها کمتر است، GDP استان در ده سال گذشته رو به تنزل است. 
وی تاکید کرد: اگر بخواهیم اقتصاد و درآمد شهر اتفاقی بیفتد باید از ظرفیت مردم، نخبگان و متخصصان استفاده کنیم. 
عابدین خرم اضافه کرد: شناسایی و احیای جاذبه های سرمایه گذاری به اقتصاد شهر کمک بسیاری می‌کند. 
وی ادامه داد: سرانه فضای سبز تبریز جز شهر های پایین است، فضای 4 متر باید ارتقاء یابد. 
وی افزود: خیابان های ما تبدیل به پارکینگ شده اند، وضعیت پارکینگ های موجود خوب نیست، بازسازی مبادی ورودی و خروجی شهر مناسب نیست، باید خاطره و فکری در این ورودی ها و خروجی ها باشد. 
وی خاطرنشان کرد: با انتقاد های مخرب کار جلو نمی‌رود، اگر کسی کار خوبی انجام می‌دهد و پیشرفت می‌کند نباید اشکال گرفت. 
استاندار آذربایجان شرقی افزود: برنامه ریزی منسجم یکی از برنامه ریزی های مهم و اساسی است، 400 هزار نفر در حاشیه شهر زندگی می‌کنند، نیاز به حرکت و سرمایه‌گذاری ملی است تا حداقل در مقابل حوادث مشکلات کمتر باشد. 
وی ادامه داد: ارتقاء نقشه های ملی و فراملی برای تبریز، نقشه جامع فرهنگی شهر تبریز یکی از نیاز های اساسی شهر است. 
عابدین خرم گفت: در ایام نوروز 2 میلیون رفت و آمد در تبریز به ثبت رسیده است، بیش از 150 هزار نفر از موزه ها بازدید کرده اند اما مسافران گله مند بودند.
استاندار آذربایجان شرقی گفت: با اطلاعات نا کافی قضاوت نکنیم، بودجه استان ها معلوم است اگر بودجه استانی زیاد است دلایل خود را دارد. 
وی خاطرنشان کرد: برای بخش خصوصی در تبریز 50 سال قبل کاری کردند کارستان، باید دست بخش خصوصی را بوسید و برایش فرش قرمز پهن کرد. 
تبریز تقریبا پیاده رو ندارد، نشاط و تحرک مسائلی است که باید به آن ها فکر کنیم.  
وی در پایان ضمن تشکر از یوسفی و رنجبر خطاب به هوشیار خاطرنشان کرد: شفافیت در حوزه شهرداری یکی از نیاز های اساسی مجموعه شهرداری است که مطمئنا مردم عملکرد را دیده و می‌توانند قضاوت کنند. 
انتهای پیام/
مسافران نوروزی گله مند بودند/ سرانه فضای سبز تبریز جز شهر های پایین است  محمدرضا اخگرگداز


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار