شهردار اردبیل خبر داد:

پروژه پل قدس اردبیل تا پایان سال بهره‌برداری می‌شود

1401/01/18 - 11:11 - کد خبر: 60960 نسخه چاپی

نصر: شهردار اردبیل گفت: عملیات اجرایی پل قدس اردبیل به خوبی پیش می‌رود و پیش بینی می‌شود تا پایان سال این پروژه بطور کامل به بهره‌برداری برسد.

به گزارش نصر، محمود صفری روز پنجشنبه در گفت و گویی افزود: عرشه اصلی پل قدس سال گذشته با حضور مسئولان استانی افتتاح شد و بعد از آن بخاطر شرایط جوی اجرای پروژه به کندی پیش رفت و در حال حاضر هم تلاش می کنیم در زمان مقرر عملیات اجرایی این پروژه تسریع و در زمان مقرر به بهره برداری برسد.
شهردار اردبیل با بیان اینکه عملیات بتن‌ریزی پل به انجام رسیده است، گفت: طی چند ماه اخیر بیش از سه هزار و ۶۰۰ متر مکعب بتن‌ریزی در پل قدس اجرا شده است.
صفری افزود: پل قدس یکی از پروژه‌هایی است که عرشه اصلی آن برای کاهش بار ترافیکی در شهر و کمک به عبور و مرور مردم بصورت آزمایشی افتتاح شد ولی تاکنون تحویل موقت و قطعی در خصوص آن انجام نشده است به طوری که در اذهان عمومی این ذهنیت به وجود آمده که این پروژه با ایرادات فاحش افتتاح شده در حالی که اینگونه اظهارات کذب و بی‌اساس است.
 وی ادامه داد: پروژه پل قدس با ۳۲ هزار متر مربع عرشه جزو پروژه‌های با مقیاس بزرگ محسوب می‌شود ولی شرایط اقتصادی و تغییرات قیمت مصالح بویژه آهن‌آلات اجرای پروژه را با مشکلاتی مواجه کرده است که امید است با تخصیص اعتبارات لازم این پروژه به سرانجام برسد.
صفری افزود: با تکمیل و بهره‌برداری پل قدس بیش از ۸۰ درصد گره‌ها و مشکلات ترافیکی مسیر ایستگاه سرعین و خیابان‌های منتهی به میدان قدس اردبیل برطرف می‌شود.
شهردار اردبیل با اشاره به نوسازی ناوگان حمل و نقل درون شهری اردبیل افزود: برای نخستین بار ۳۰ میلیارد تومان به صورت بلاعوض و ۳۰ میلیارد تومان وام برای نوسازی اتوبوس‌ها اختصاص یافت تا بتوانیم برای مسیرهای اردبیل - نیر، آبی‌بیگلو و کمربندی‌ها که نیازمند اتوبوس هستند اقدامات لازم را انجام دهیم.
وی درباره آماده شدن طرح تفصیلی شهر اردبیل هم گفت: این طرح سالیان سال به دلیل نبود امکانات مالی راکد مانده بود که با توجه به ضرورت اجتناب‌ناپذیر طرح برای ترسیم روشن و اصولی افق توسعه شهر، اتمام طرح تفصیلی در اولویت برنامه‌ شهرداری اردبیل قرار گرفته است.
صفری بیان کرد: طرح‌های مهم مربوط به زیباسازی شهری، فضای سبز، تملک و تعیین تکلیف اماکنی همچون باغ شریعت و سایر مباحث مهم در اولویت شهرداری اردبیل قرار دارد.
انتهای پیام/
 پروژه پل قدس اردبیل تا پایان سال بهره‌برداری می‌شود خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار