مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان؛

۱۹۰ هکتار زمین برای ۴۸۱ طرح جدید آذربایجان شرقی اختصاص داده شده است

1401/01/16 - 20:05 - کد خبر: 60867 نسخه چاپی

نصر: مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان شرقی از اختصاص ۱۹۰ هکتار زمین برای ۴۸۱ طرح جدید در شهرک‌های صنعتی استان خبر داد.

به گزارش نصر، سید مرتضی نیرومند روز سه‌شنبه، ۱۶ فروردین، در جلسه‌ی «برنامه‌ریزی سرمایه گذاری و تجارت خارجی در سال ۱۴۰۱» که با حضور مسئولین اقتصادی و فعالان بخش خصوصی استان در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تبریز برگزار شد، اظهار کرد: بخش خصوصی باید نحوه‌ی پیگیری مطالبات خود را تغییر دهد و تمامی مدیران و مسئولان در طول سال‌ها تغییر خواهند کرد ولی  بخش خصوصی پای ثابت این جلسات هستند.
وی با بیان اینکه شهرک‌های صنعتی اصفهان مملو از برق هستند، افزود: ما اکنون برای ۴۸۱ طرح جدید زمین واگذار کرده‌ایم که در کل دوران شرکت شهرک‌های صنعتی برای بار اول است ۱۹۰ هکتار زمین برای این تعداد پروژه و طرح واگذار شده است اما مشکل این است که ما چطور می‌توانیم برق این تعداد از طرح را تامین کنیم و اصلا وزارت نیرو خود را متعهد به تامین برق این واحدها نمی‌داند.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان ادامه داد: جای تاسف دارد که اصلا خودمان را شرمنده‌ی مراجعه کنندگان هم نمی‌دانیم و به‌راحتی می‌گوییم برق نیست و حتی به‌دنبال همراهی برای حل مشکل نیز نیستیم.
وی ادامه داد: متاسفانه حل یک دستور کار ارباب رجوع در اداره‌ی برق یک سال طول می‌کشد و فقط دو بار تغییر مناقصه انجام می‌شود تا دستور کار داده شود؛ لذا به نظر من نباید در جریان سفر رئیس جمهوری به‌دنبال نیروگاه باشیم چرا که اکنون در هیچکدام از شهرک‌های استان پست برق وجود ندارد و واحدهای تولیدی دچار مشکل شده‌اند و ما باید به‌دنبال ایجاد پست برق باشیم.
نیرومند در خاتمه گفت: ما هیچ مشکلی بابت جذب سرمایه‌گذار در استان نداریم بلکه مشکل ما تامین زیرساخت‌ها است.
اورنگی: ما موظف به اجرای دستورالعمل هستیم
ناظر گمرکات آذربایجان شرقی نیز طی سخنانی گفت: تفاوت فرودگاه امام خمینی(ره) و سایر فرودگاه‌ها این است که در سال ۱۳۹۷، دستگاه‌های ایکس-ری غیر ملموس در این فرودگاه تعبیه شده است و دلیل سخت‌گیری‌هایی که در بازرسی‌ها اعمال می‌شود، این است که گاهی در میان وسایل افراد، لوازم جاسوسی پیدا می‌شود و درصورت رد شدن، من پاسخگو خواهم بود.
لیلی اورنگی ادامه داد: ما موظف به اجرای دستورالعمل هستیم و صدور دستورالعمل در حوزه‌ی اختیارات ما نیست.
ناظر گمرکات آذربایجان شرقی همچنین گفت: یکی از موضوعات، بحث سقف صادرات کارت‌های بازرگانی است که این موضوع از سوی رئیس اتاق بازرگانی تهران به معاون اول رئیس جمهوری اعلام شده است و در این موضوع نیز ما مجری دستورالعمل هستیم و بعضی از کارکنان ما مسئولیت کنترل سقف کارت‌های بازرگانی هستند.
وی در خاتمه یادآور شد: در خصوص ماشین آلات تا سال ۱۳۹۹ مشکلی نداشتیم اما از سال ۱۴۰۰ شرایط اعمال معافیت‌ها از سوی دولت اعلام شده است اما گاهی مشاهده می‌کنیم که ماشین آلات موجود با آنچه که ثبت سفارش شده است، تفاوت دارد.
به گزارش ایسنا، در این جلسه همچنین تعدادی از مدیران و روسای سازمان‌ها و فعالان بخش خصوصی استان به بیان نقطه نظرات خود پیرامون مشکلات تولید و صنعت استان پرداختند.
به گزارش ایسنا، در این جلسه همچنین تعدادی از مدیران و روسای سازمان‌ها و فعالان بخش خصوصی استان به بیان نقطه نظرات خود پیرامون مشکلات تولید و صنعت استان پرداختند.
انتهای پیام/
۱۹۰ هکتار زمین برای ۴۸۱ طرح جدید آذربایجان شرقی اختصاص داده شده است خبرگزاری ایسنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار