مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان:

آذربایجان‌شرقی متعهد ایجاد 52 هزار شغل جدید شد

1401/01/16 - 11:23 - کد خبر: 60839 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌شرقی با اشاره به تفاهم‌نامه وزارتخانه‌های کشور و تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای ایجاد فرصت‌های شغلی در سال ۱۴۰۱، گفت: تعهد استان در این تفاهم‌نامه، بالغ بر ۴۵ هزار شغل جدید است که با هماهنگی و همکاری دستگاه‌های مسوول، این رقم را به بیش از ۵۲ هزار شغل افزایش دادیم.

به گزارش نصر، حسین فتحی در نخستین جلسه گروه کاری اشتغال و بازار کار استان در سال جدید، ضمن تشریح برنامه‌ها و اولویت‌های اشتغال استان در سال جدید اظهار کرد: در سال گذشته با ایجاد و راه‌اندازی ۱۰ مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی، چهار مرکز شتاب‌دهی و اورژانس کسب‌وکار، بستر مناسبی برای تحقق شعار سال ۱۴۰۱ در استان فراهم شده است. 
وی گفت: ایجاد زیست‌بوم اشتغال، تحول در آموزش‌های مهارتی، ایجاد کسب‌وکارهای تعاونی و خوشه‌ای، ایجاد کرسی‌های کارآفرینی در دانشگاه‌ها، ساماندهی مشاغل خرد و خانگی، شناسایی ایده‌های جدید کارآفرینی و تلاش برای تجاری‌سازی آنها از جمله برنامه‌های حوزه اشتغال استان در سال جدید است.
 وی با اشاره به تفاهم‌نامه وزارتخانه‌های کشور و تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای ایجاد فرصت‌های شغلی در سال ۱۴۰۱، افزود: تعهد استان در این تفاهم‌نامه، بالغ بر ۴۵ هزار شغل جدید است که با هماهنگی و همکاری دستگاه‌های مسوول، این رقم را به بیش از ۵۲ هزار شغل افزایش دادیم.
فتحی تصریح کرد: تعهد استان در سال گذشته نیز ۱۵ هزار شغل بود که در پایان سال با وجود عدم ثبت اطلاعات برخی دستگاه‌ها، بیش از ۱۶ هزار اشتغال جدید ثبت شد.
 تعدادی از مدیران دستگاه‌های اجرایی و بخش خصوصی استان نیز در این جلسه دیدگاه‌های خود را در خصوص راهکارهای توسعه اشتغال و رونق فضای کسب‌وکار استان بیان کردند.
انتهای پیام/
آذربایجان‌شرقی متعهد ایجاد 52 هزار شغل جدید شد خبرگزاری فارس

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار