خبر/

ورزش بعد از ۶۰ سالگی خطر ابتلا به بیماری قلبی را کاهش می‌دهد

1398/08/19 - 15:18 - کد خبر: 6083 نسخه چاپی

نصر: نتایج یک مطالعه که به تازگی انجام شده است، نشان می‌دهد که احتمال ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی در افراد ۶۰ ساله یا مسن‌تری که سطوح فعالیت بدنی بالایی دارند، ۱۱ درصد کمتر است.

 به گزارش نصر، با افزایش سن، تمایل افراد به انجام فعالیت های بدنی کاهش می یابد؛ این در حالی است که افراد مسن برای پیشگیری از ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی و سکته مغزی باید بیشتر ورزش کنند. 

اکنون یک مطالعه که توسط محققان دانشگاه ملی سئول در کره جنوبی انجام شده است، نشان می دهد، خطر ابتلا به مشکلات قلبی و عروقی در افرادی که با مسن شدن فعالیت بدنی کمتری داشتند حدود ۲۷ درصد افزایش داشت، در حالیکه این خطر در افرادی که سطوح فعالیت بدنی خود را افزایش داده بودند، تا ۱۱ درصد کاهش می یافت.

این مطالعه که در مجله Eur↵ℵ↔ℜn H↔ℜrt J↵urnℜl منتشر شده است نشان داد که ارتباط میان سطوح فعالیت بدنی افراد مسن و خطر ابتلای آنها به بیماری قلبی و عروقی حتی در مورد افراد مبتلا به ناتوانی ها و وضعیت های مزمن مانند فشار خون بالا، سطوح بالای کلسترول و دیابت نوع دو صادق است. 

این مطالعه بر روی یک میلیون و ۱۱۹ هزار و ۹۲۵ زن و مرد ۶۰ ساله و مسن تری انجام شد که از سال ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۰ و ۲۰۱۱ و ۲۰۱۲ ، دو آزمایش پزشکی متوالی انجام داده بودند؛ این مطالعه نشان داد افرادی که در آزمایش اول، هفته ای یک یا دو بار فعالیت بدنی شدید تا متوسطی داشتند، در صورتی که سطوح فعالیت بدنی خود را به پنج بار و یا دفعات بیشتری در هفته افزایش می داند، خطر ابتلای آنها به بیماری قلبی و عروقی ۱۰ درصد کاهش می یافت. 

در مقابل خطر ابتلا به مشکلات قلبی و عروقی در افرادی که در آزمایش پزشکی اول، بیش از پنج بار در هفته فعالیت بدنی متوسط و یا شدید داشتند اما در آزمایش پزشکی دوم به‌طور مداوم غیر فعال شدند، ۲۷ درصد بیشتر بود.

زمانی که محققان به‌ طور خاص افراد مبتلا به ناتوانی ها و وضعیت های مزمن را مورد بررسی قرار دادند، متوجه شدند که خطر ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی در افرادی که سطوح فعالیت بدنی خود را از غیر فعال بودن به هفته ای سه یا چهار بار انجام فعالیت بدنی متوسط یا شدید تغییر داند، کاهش یافت.

مهم ترین پیام این مطالعه برای افراد مسن این است که برای پیشگیری از ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی باید تعداد دفعات انجام فعالیت بدنی خود را در هفته افزایش داده و یا حفظ کنند. 

انتهای پیام/

 

 

 

ورزش بعد از ۶۰ سالگی خطر ابتلا به بیماری قلبی را کاهش می‌دهد نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار