وزیر ارتباطات:

خبرهای خوشی درباره پرتاب ماهواره در راه است

1401/01/16 - 10:09 - کد خبر: 60828 نسخه چاپی

نصر: وزیر ارتباطات در خصوص پرتاب ماهواره های ایرانی گفت: امسال خبرهای خوشی در مورد پرتاب ماهواره های ایرانی خواهیم داشت.

به گزارش نصر، عیسی زارع پور در خصوص برنامه‌های مربوط به پرتاب ماهواره‌های ایرانی در وزارت ارتباطات گفت: یکی از آخرین مصوباتی که در شورای عالی فضایی داشتیم این بود که در سال ۱۴۰۱ ما فناوری پرتاب ماهواره در لایه لئو را به تثبیت برسانیم.
وی تاکید کرد: بیشتر این ماهواره‌های ایرانی برای لایه لئو هستند و در صورت تثبیت فناوری پرتاب ماهواره در لایه لئو این امکان فراهم می‌شود.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پاسخ به سوالی درباره توانایی کشور در زمینه تولید پرتابگر افزود: اگر فناوری پرتاب ماهواره در لایه لئو تثبیت شود می‌توانیم تمام این ماهواره‌ها را در مدار قرار بدهیم.
به گفته وی، مشکل و گلوگاه اصلی پرتاب ماهواره در کشور ما پرتابگر است که فناوری آن باید تثبیت شود.
زارع پور با بیان اینکه همکاران در بخش‌های مرتبط با پرتابگر شبانه روزی تلاش می‌کند تا به این هدف دست پیدا کنند و پرتاب ماهواره را با استفاده از پرتابگر داخلی داشته باشیم، عنوان کرد: خبرهای خوشی در حوزه پرتاب ماهواره‌های ایرانی خواهید شنید و در تلاش هستیم که سال جاری این اتفاق بیافتد.
وی در پاسخ به تعداد پرتاب ماهواره در سال جدید گفت: به صورت دقیق نمی‌توان تعداد پرتاب ماهواره‌ها را مشخص کرد.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: برنامه ریزی ما این است که پرتاب ماهواره امسال محقق شود و به فضل الهی این اتفاق خواهد افتاد.
انتهای پیام/
خبرهای خوشی درباره پرتاب ماهواره در راه است خبرگزاری مهر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار