رئیس هیات مدیره و مدیرعامل منطقه آزاد ارس؛

دو و نیم میلیون گردشگر نوروزی از منطقه آزاد ارس دیدن کردند

1401/01/16 - 09:31 - کد خبر: 60823 نسخه چاپی

نصر: رئیس هیات مدیره و مدیرعامل منطقه آزاد ارس اعلام کرد: این منطقه آزاد بر اساس آمار دستگاه های ترددشمار از ۲۵ اسفندماه ۱۴۰۰ تا پایان سیزدهم فروردین ۱۴۰۱ پذیرای ۲ میلیون و ۵۵۱ هزار و ۸۸۷ مسافر و گردشگر نوروزی در زون های منفصل خود بود.

به گزارش نصر، محسن نریمان روز سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: زون های منفصل منطقه آزاد ارس شامل جلفا، نوردوز و خداآفرین پس از گذر ۲ سال سخت و کاهش گردشگر به دلیل شیوع ویروس کرونا، امسال شلوغ ترین روزهای خود را سپری کرد و هم‌میهنان و گردشگران بسیاری از سراسر استان‌ها و شهرهای کشور، در اولین روزها و هفته‌های بهاری سال جدید به منطقه آزاد ارس سفر کردند.
وی افزود: به رغم اینکه در هفته نخست تعطیلات نوروزی در استان آذربایجان شرقی و بخصوص ارس بعلت برودت و برفی بودن هوا میزان حضور گردشگران به نسبت نیمه دوم کم بود، اما در مقایسه با مدت مشابه سال قبل رشد ۱۲۴ درصدی حضور گردشگران در ارس را  در ایام نوروز تجربه کردیم.
نریمان اضافه کرد: منطقه آزاد ارس با توجه به مسیرهای دسترسی زمینی و ریلی و نزدیکی به کلان شهر تبریز در مقایسه با سایر مناطق آزاد در زمینه ورود گردشگر به این منطقه و همچنین وجود همزمان جاذبه های تاریخی، مذهبی، طبیعی، گردشگری، تجاری، بازارها و برنامه ریزی و اجرای ویژه برنامه های مختلف مزایای ویژه ای به نسبت سایر مناطق دارد و از طرفی امسال با فعالیت ۲۴ ساعته اعضای کمیته های ستاد خدمات سفر این سازمان، خاطرات شیرین و ماندگاری برای گردشگران رقم زده شد.
رییس ستاد اجرایی خدمات سفر منطقه آزاد ارس بیان کرد: از بیست و پنجم اسفندماه  تا پایان ۱۳ فروردین‌ماه ۱۴۰۱ حدود یک میلیون نفر از جاذبه های گردشگری ارس بازدید کرده اند.
نریمان اضافه کرد: در این مدت، ۴۱۸ بازدید نظارتی از اماکن، بازارها، تاسیسات گردشگری، رستوارن ها، کنترل قیمت بازار، نانوایی ها، رعایت پروتکل های بهداشتی و اسکان توسط اکیپ های بازرسی و جهت تامین رضایت و رفاه حال گردشگران  صورت گرفت.
وی همچنین در پایان با تشکر از تعامل و همکاری استانداری آذربایجان شرقی، نهادهای نظامی و انتظامی، شبکه بهداشت و درمان شهرستان، هنگ مرزی،فرمانداری، ائمه جمعه، هلال احمر ، شهرداری  و دیگر ارگان ها گفت: میزبانی از گردشگران و جلب رضایت آنها افتخاری بزرگ برای ارس می باشد و از طرفی با توجه به اینکه بر اساس اعلام ستاد ملی کرونا ارس همچنان در وضعیت زرد کرونایی قرار دارد، با آغاز ماه های گرم سال، ویژه برنامه های مختلفی را برای جلب رضایت گردشگران در سایر روزهای سال پیش بینی کرده ایم تا این وقفه ۲ ساله را جبران کنیم.
انتهای پیام/
دو و نیم میلیون گردشگر نوروزی از منطقه آزاد ارس دیدن کردند خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار