معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان؛

ابتلاء به سرخک در زنجان گزارش نشده است

1401/01/15 - 16:08 - کد خبر: 60808 نسخه چاپی

نصر: معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان گفت: از ابتدای امسال تاکنون مورد قطعی از ابتلا به بیماری سرخک در استان زنجان مشاهده نشده و تدابیر لازم در این خصوص انجام گرفته است.

به گزارش نصر، مشهود تقی لو روز دوشنبه در گفت و گویی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون  موردی از ابتلا به بیماری سرخک در استان زنجان به ثبت نرسیده است افزود: با توجه به مشاهده ابتلا به بیماری سرخک در برخی نقاط کشور، نگرانی‌هایی در این خصوص وجود دارد که اقدامات و تمهیدات لازم در این خصوص انجام گرفته است.
وی با تاکید بر اینکه پیگیری‌های لازم در خصوص واکسیناسیون سرخک در این استان و نظارت های لازم نیز انجام می گیرد، اضافه کرد: خانواده‌ها نیز پیگیر تزریق واکسن در یک سالگی و ۱۸ ماهگی سرخک فرزندان خود باشند.
 این مسوول، تب، سرفه خشک، آبریزش بینی، گلودرد و چشم‌های ملتهب را از جمله علائم این بیماری اعلام کرد و گفت: این عفونت مراحلی دارد که در یک دوره ۲ تا ۳ هفته‌ای به ترتیب اتفاق می‌افتد.
سرخک یک بیماری مسری است که توسط ویروسی ایجاد و در بینی و گلوی کودک یا بزرگسال مبتلا تکثیر می شود، علائم سرخک حدود ۱۰ تا ۱۴ روز پس از قرار گرفتن در معرض ویروس ظاهر می شود و علائم و نشانه های آن تب، سرفه خشک، آبریزش بینی و گلو درد است.
انتهای پیام/
ابتلاء به سرخک در زنجان گزارش نشده است خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار