معاون وزیر جهادکشاورزی؛

میانگین سنی بهره برداران بخش کشاورزی بالاست/کانون‌های جوانان روستایی راه اندازی می‌شود

1401/01/15 - 14:21 - کد خبر: 60801 نسخه چاپی

نصر: معاون وزیر و رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی گفت: میانگین سنی بهره‌برداران بخش کشاورزی در روستاهای کشور بالاست و این مسئله مهمی برای آینده تولید در این بخش محسوب می‌شود.

به گزارش نصر، مجتبی خیام نکویی روز دوشنبه در آیین رونمایی از کانون جوانان روستایی در استان اردبیل در روستای ویلکیج نمین که به صورت ویدیوکنفرانس برگزار شد، اظهار کرد: ایجاد کانون‌های جوانان روستایی می‌تواند رونق تولید در روستاها را بهبود داده و جوانان روستایی را بیش از پیش به علوم و فنون روز دنیا مجهز کند.
وی افزود: جوانان نیز با آشنایی با دستاوردهای علمی و بروز خواهند توانست با حداقل امکانات حداکثر محصول در واحد سطح را تولید کنند و به بهترین نحو ممکن از آب و خاک که استفاده کنند.
رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی خاطرنشان کرد: با هدف توسعه کانون جوانان روستایی در نخستین فاز تعداد ۶۴ کانون به تعداد هر استان دو کانون راه‌اندازی خواهد شد و در آینده این کانون‌ها گسترش خواهد یافت.
نکویی هدف از تشکیل کانون‌های جوانان روستایی و عشایری را جوان‌سازی در بخش کشاورزی دانست.
علی‌اکبر مویدی ، معاون سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج جهاد کشاورزی هم در این آئین گفت: باید شرایطی را مهیا کنیم که جوانان علاقه‌مند به بخش کشاورزی به این کانون‌ها ورود پیدا کنند.
وی ادامه داد: با راه‌اندازی کانون‌های روستایی و عشایری در طرح کشاورزان آینده زمینه ایجاد انگیزه و ارتقای اطلاعات دانشی جوانان مهیا می‌شود.
معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل نیز در این مراسم گفت: توجه به نیازهای قشر جوان روستایی و هدایت آنها در افزایش توانایی‌ها و مهارت‌های فنی و اجتماعی از ضروریات جامعه امروز است.
علیرضا خواجوی ادامه داد: سرمایه‌گذاری بر کانون‌های جوانان به عنوان مراکز تلفیق علم و عمل می‌تواند آنها را دلگرم به ماندن در روستا و نقش‌آفرینی در عرصه تولید و امنیت غذایی کند.
وی افزود: برای نیل به این اهداف اعضای کانون جوانان روستایی بیمه شده و تسهیلات بلندمدت کم‌بهره جهت شکوفایی جوانان و پیشرفت کشاورزی به آنها اعطا خواهد شد.
انتهای پیام/
میانگین سنی بهره برداران بخش کشاورزی بالاست/کانون‌های جوانان روستایی راه اندازی می‌شود خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار