گزارش/

تداوم نگرانی والدین از حضوری شدن آموزش در مدارس آذربایجان شرقی

1401/01/15 - 12:45 - کد خبر: 60789 نسخه چاپی

نصر: بعد از گذشت دو سال، حالا آغاز تدریس حضوری دانش آموزان را راهی مدرسه کرده است اما والدین بیش از هر زمان ممکنی از شیوع ویروس کرونا به دلیل حذف فاصله گذاری اجتماعی نگران هستند.

به گزارش نصر، پس از گذشت دو سال از شیوع ویروس کرونا و آموزش‌های حضوری گاه و بی گاه مدارس، حالا بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا، آموزش حضوری از سر گرفته شده و تمام دانش آموزان مؤظف هستند در کلاس‌های درسی حضور داشته باشند.
تدریس حضوری در مدارس زمانی آغاز شده است که ۹۰ درصد دانش آموزان بالای دوازده سال واکسینه شده‌اند و بر اساس نظرسنجی انجام گرفته، اما برخی از والدین از حضور فرزندان خود در مدارس، نگران هستند.

بازگشایی مدارس بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا
مدیر روابط عمومی آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی در گفت و گو با خبرنگار مهر گفت: بازگشایی مدارس بر اساس مصوبه ستاد ملی کروناست.
حسین صبور ادامه داد: یکی از دلایل آغاز تدریس حضوری دانش آموزان در مدارس، واکسیناسیون بالای ۹۰ درصد دانش آموزان بالای دوازده سال است.
وی افزود: عدم فاصله گذاری اجتماعی صرفاً به دلیل واکسینه شدن دانش آموزان است اما تأکید بر این است که تمامی دانش آموزان حتماً از ماسک استفاده کنند.
صبور بیان کرد: با توجه به تهویه هوا در کلاس‌ها، ساعات آموزشی نیز کاهش نیافته است.

بیش از ۶۰ درصد اولیای دانش آموزان موافق با مدارس حضوری هستند
وی با اشاره به اجباری بودن دانش آموزان در کلاس‌های درسی توضیح داد: اگر دانش آموزی غیبت کند طبق آئین نامه شورای مدرسه تصمیم گیری و برخورد خواهد شد.
مدیر روابط عمومی آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی بیان کرد: دانش آموزانی که به دلیل ابتلاء شدن به ویروس کرونا و یا هر گونه بیماری، طبق سال‌های گذشته با گواهی پزشکی به مدرسه مراجعه خواهند کرد و غیبت دانش آموزان طبق دو سال گذشته، به بهانه شیوع ویروس کرونا به هیچ وجه قابل قبول نیست.
صبور افزود: بر اساس نظرسنجی انجام گرفته بیش از ۶۰ درصد اولیای دانش آموزان با تدریس حضوری موافق هستند.
وی گفت: تأثیر یادگیری آموزش حضوری از آموزش مجازی به مراتب بیشتر است و تاکنون، مخالفتی از سوی اولیای دانش آموزان با تدریس حضوری در مدارس اعلام نشده است.
صبور ادامه داد: تعطیلی دوباره مدارس حضوری و ادامه آموزش‌های مجازی در صورت حاکم شدن وضعیت قرمز، به تصمیم گیری ستاد ملی کرونا بستگی دارد و در حال حاضر تأکید بر تدریس حضوری در مدارس است.
مدیر روابط عمومی آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی گفت: ۱۰۰ هزار دانش نوآموز و ۷۰۵ هزار دانش آموز در ۳۳ هزار کلاس درس در دو هزار و ۵۰۰ مهد کودک، پیش دبستانی و ۶ هزار و ۵۰۰ مدرسه دولتی و غیردولتی با ۴۰ منطقه و ناحیه آموزش و پرورش با حضور ۴۲ هزار نفر کارکنان و عوامل فرهنگی شاغل و ۱۰ هزار نیروی آزاد، مأموریت تعلیم و تربیت در استان را پیگیری می‌کنند.
صبور ادامه داد: بیش از ۳۰۰ هزار دانش در دوره‌های مختلف تحصیلی ابتدایی، دوره اول و دوم متوسطه در نواحی پنجگانه تبریز مشغول تحصیل هستند.
بیش از ۳۰۰ هزار دانش در دوره‌های مختلف تحصیلی ابتدایی، دوره اول و دوم متوسطه در نواحی پنجگانه تبریز مشغول تحصیل هستند
وی افزود: افزایش یک ماهه سال تحصیلی در حد یک پیشنهاد ارائه شده است و وزارت آموزش و پرورش نمی‌تواند در این رابطه به تنهایی تصمیم گیری کند و تصمیم گیری در این رابطه در شورای عالی وزارت آموزش و پرورش که متشکل از چند ارگان و خود آموزش و پرورش است باید بررسی و سپس عملیاتی شود.
مدیر روابط عمومی آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی گفت: هم چنان که گفته شد افزایش یک ماهه سال تحصیلی در حد یک پیشنهاد است و این افزایش پس از تصویب در شورای عالی آموزش و پرورش، ضمانت اجرایی خواهد داشت.

ارتباط مستقیم با دبیران در آموزش حضوری
یکی از دانش آموزان پایه یازدهم نیز در گفت و گو با خبرنگار مهر گفت: هر نوع آموزش نکات مثبت و منفی دارد.
فاطمه فرهمند ادامه داد: نکات مثبت آموزش حضوری این است که می‌توانیم ارتباط مستقیمی با دبیران خود داشته باشیم البته این ارتباط در آموزش مجازی نیز میسر بود اما بنا به دلایلی این امکان در آموزش حضوری به مراتب بیشتر است.
وی گفت: در رابطه با نکات مثبت آموزش مجازی هم می‌توان به این اشاره کرد که می‌توانیم از تدریس دبیران مدرسه خودمان و گاهی هم دبیران و اساتید دیگر از طریق کانال و سایت‌ها هم بهره‌مند بشویم و هم اینکه از این تدریس‌ها در همه جا و در هر زمانی استفاده کنیم.
فرهمند بیان کرد: این دانش آموز پایه یازدهم افزود: دوری از آموزش حضوری و دنبال کردن آموزش از طریق گوشی، مشکلات بسیاری را از لحاظ روحی و جسمی برای دانش آموزان به وجود می‌آورد.
فرهمند گفت: آرزو می‌کنم که این دوران سخت و چالش برانگیز شیوع ویروس کرونا تمام شود و توصیه‌ای که به دانش آموزان دارم این است که اجازه ندهند تا چنین شرایطی باعث شود تا امید خود را از دست داده و از اهداف خود دور شوند بلکه باید از این فرصت به نفع خودشان استفاده کنند.

ویروس کرونا دانش آموزان را تهدید می‌کند
یکی از والدین دانش آموز پایه دهم در گفت و گو با خبرنگار مهر گفت: با اینکه دخترم دو دوز واکسن کرونا را تزریق کرده اما حذف فاصله گذاری اجتماعی در مدارس، نگران کننده است و بیش از هر زمان ممکنی، سلامتی دانش آموزان را تهدید می‌کند.
کریمی ادامه داد: از زمان شیوع ویروس کرونا، همواره با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و پرهیز از هر دورهمی به خصوص دید و بازدیدهای نوروزی، تلاش کرده‌ایم تا زنجیره شیوع ویروس کرونا را قطع کنیم اما حالا به دلیل مؤثر بودن آموزش حضوری، فرزند خود را با استرس و نگرانی راهی مدرسه کرده‌ایم.
وی افزود: به نظرم نباید تمام دانش آموزان در سر کلاس حاضر شوند و همانند روزهایی که دانش آموزان با گروه بندی راهی مدرسه می‌شدند، ادامه یابد چرا که هنوز ویروس کرونا به طور کامل ریشه کن نشده و هر بی احتیاطی و عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی، می‌تواند ما را به روزهای گذشته بازگرداند.
والدین از آغاز تدریس حضوری در مدارس و حاضر شدن دانش آموزان در کلاس‌های درسی بدون رعایت فاصله گذاری اجتماعی، بیش از هر زمان ممکنی نگران هستند و با وجود اینکه دانش آموزان واکسینه شده‌اند، اما می‌گویند ویروس کرونا هنوز ریشه کن نشده و دانش آموزان را تهدید می‌کند.

آناهیتا رحیمی
انتهای پیام/
تداوم نگرانی والدین از حضوری شدن آموزش در مدارس آذربایجان شرقی خبرگزاری مهر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار