استاندار آذربایجان‌غربی؛

وحدت راه‌حل مشکلات امروز جهان اسلام است

1398/08/19 - 14:24 - کد خبر: 6078 نسخه چاپی

نصر: استاندار آذربایجان‌غربی با تبریک سالروز میلاد پیامبر بزرگوار اسلام (ص) و هفته وحدت، اتحاد را راه‌حل اصلی مشکلات امروز جهان اسلام عنوان کرد.

به گزارش نصر به نقل ازایرنا، محمدمهدی شهریاری در این پیام که همزمان با نخستین روز هفته وحدت صادر شده، آورده است: میلاد یگانه اسوه عالم بشریت، حضرت ختمی‌مرتبت، محمد مصطفی (ص) چون همیشه، موجی از شور و شعف و معرفت در میان آحاد جامعه ایجاد کرده و موجبات همبستگی و تقویت وحدت و برادری را در جامعه اسلامی، بیش‌ازپیش تقویت می‌کند؛ بانگ ملکوتی « أَشْهَدُ أَنّ لَّا إِلَهَ إِلَّا الله و أَشْهَدُ أَنّ محمداً رسول‌الله » که امروز در سراسر گیتی طنین‌انداز شده، ترنم آسمانی دعوت حق‌تعالی برای وحدت و همدلی مسلمانان و آزادیخواهان عالم و راز ماندگاری اقتدار و استقلال مسلمین و تقویت و ترویج وحدت و یکدلی جامعه بشری است.

در ادامه این پیام آمده است: هم‌اکنون جهان اسلام نیازمند یکپارچگی و اتحاد برای فائق آمدن بر مصائب و مشکلاتی است که به‌واسطه دخالت بیگانگان دامن‌گیر ممالک اسلامی شدە است، باشد که این مناسبت خجسته، راه را بر هم‌افزایی، همدلی و  همسویی همه مسلمانان هموار و موجبات خشنودی و رضایت آن یگانه منجی عالم بشریت را فراهم کند.

استاندار آذربایجان غربی تاکید کرده است: در نظریات حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری، وحدت نه یک تاکتیک بلکه استراتژی است و بر همین اساس امروز استان آذربایجان‌غربی به‌عنوان پیشاهنگ همزیستی و وحدت اقوام و مذاهب مختلف در ایران عزیز در حالی بر ریل توسعه قرارگرفته که بیش از هر عامل دیگری برای این طنین دلنواز توسعه، وحدت و همدلی آحاد مردم است که چنین سنگ زیرین پیشرفت و آبادانی این خطه از میهن شده است.

در ادامه این پیام اضافه شده است: اکنون و در این شرایط خطیر، آنانی که به هر دلیلی و با هر شکل و رنگی بر طبل اختلافات می‌کوبند بزرگ‌ترین دشمنان عدالت، امنیت، برادری و توسعه‌اند؛ بی‌شک برای دستیابی به وحدت سفارش شده دین مبین اسلام چاره‌ای جز تبدیل ارزش وحدت به گفتمانی مسلط در ذهن و عمل نداریم؛ برای تحقق این امر نیز باید با اقدامات زیربنایی و فرهنگ‌سازی ریشه‌ای، زمینه رواداری و همگرایی را فراهم آوریم.

شهریاری ضمن تبریک آغاز ماە ربیع‌الاول و هفته وحدت و همچنین میلاد فرخنده آخرین فرستاده خداوندگار عالمیان و حضرت امام جعفر صادق (ع) به‌ همه ساکنان و برادران و خواهران اهل تسنن و تشیع استان آذربایجان‌غربی و ایران، اظهار امیدواری کرده است که با تقویت بیشتر ریشه‌ها و مبانی اسلام ناب محمدی، شاهد سربلندی، توسعه و پیشرفت هرچه بیشتر این خطه سرفراز از میهن اسلامی باشیم.

هفته وحدت از امروز آغاز شده و تا جمعه هفته جاری ادامه دارد.

هفته وحدت همه ساله از سالروز میلاد پیامبر بزرگوار اسلام (ص) به روایت اهل سنت (۱۲ ربیع الاول) آغاز می شود و تا سالروز میلاد آن حضرت به روایت اهل تشیع (۱۷ ربیع الاول) ادامه می یابد.

انتهای پیام/

وحدت راه‌حل مشکلات امروز جهان اسلام است نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار