«نصر» روایت می کند:

در اولین جلسه علنی 1401 شورای شهر تبریز چه گذشت؟

1401/01/15 - 09:28 - کد خبر: 60766 نسخه چاپی

نصر: شصت و پنجمین جلسه علنی ششمین دوره شورای اسلامی کلانشهر تبریز و اولین جلسه علنی سال 1401 صبح 14 فروردین در عمارت ساعت، تالار اصلی شورا برگزار شد.

به گزارش نصر، "سید کاظم زعفرانچیلر" و "فریدون بابایی اقدم"از غایبین جلسه هستند.
دستور جلسه اول بررسی نامه سرپرست فرمانداری و هیئت تطبیق در خصوص بندهای ۱ و ۲ با موضوع بودجه سال ۱۴۰۱ شهرداری تبریز بود که رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر به ایراد های گرفته شده از سوی هیئت تطبیق پاسخ داد.
"علیرضا نوای باغبان" با اشاره به اینکه بودجه منطقی است، گفت: نیاز دارد بند های 1 و 2 را به هیئت تطبیق و فرمانداری توضیح دهیم.
وی با اعلام اینکه در سال 1401 شاهد افزایش تورم 40 درصدی خواهیم بود، گفت: افزایش در نظر گرفته شده بودجه برای بخش عمرانی است که منابع درآمدی هم دقیق مشخص شده اند.
در ادامه توضیحات بند 1 "شهرام دبیری" توضیح داد: در سال‌های گذشته در تبصره، وام و اوراق را می‌آوردیم و ردیف بودجه باز نمی‌کردیم، به تازگی وزارت کشور گفته که برای هر تبصره‌ای ردیف بودجه باز کنید و ما هم این کار را کردیم، پس بودجه شهرداری افزایش چشمگیری نداشته است، ما باید علت افزایش بودجه را توضیح بدهیم.
بعد از دبیری رییس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی گفت: موضوعی که وزارت کشور بر آن استناد کرده این است که میانگین رشد درآمد پنج ساله را باید لحاظ کنید و این مشکل با توضیح دادن حل خواهد شد.
"روح اله رشیدی" افزود: اگر استدلال کفایت کند موضوع حل می‌شود و در هر حال ما باید درآمد را به‌صورت واقعی ببینیم تا شکل این موضوع مشکل نداشته باشد.
"سید کاظم زعفرانچیلر" و "فریدون بابایی اقدم" بعد از نیم ساعت تاخیر حاضر شدند.
"حجت‌الاسلام رسول برگی"، رییس شورای اسلامی شهر تبریز در ادامه به سازمان کشتارگاه شهرداری تبریز اشاره کرد و برنامه های این سازمان را موفقیت آمیز خواند.
وی ادامه داد: یکی از اقدامات خوب سازمان کشتارگاه شهرداری تبریز، ایجاد فروشگاه‌های توزیع گوشت در برخی از مناطق تبریز برای عرضه گوشت به قیمت مناسب و دولتی است که انتظار می‌رود فروشگاه‌ها مشابه در مناطق کم‌برخوردار شهر نیز راه‌اندازی شوند.
در ادامه برگی در ارتباط با ساختمان برج سفید که ماهانه ۳ میلیون تومان به شهرداری اجاره می دهد، گفت: ارزش این برج ۷ میلیارد تومان می باشد، اگر این ساختمان به پزشکان فروخته شود می توانیم با دو میلیارد تومان آن، روبروی ساختمان سلامت که فضای سبز می باشد پارکینگ ایجاد کنیم و با این حال مشکل ترافیکی در آنجا براحتی قابل حل است.
 وی تصریح کرد: یکسری دست‌های پشت پرده اجازه نمی‌دهند پارکینک‌ها در اختیار سازمان‌ها قرار بگیرند، موارد بسیاری از پارکینگ های سطح شهر داریم که مدارک و اسناد همه آنها موجود است.
برگی افزود: متاسفانه برخی از پارکینگ‌ها به نصف قیمت به پیمانکاران واگذار شده مثلا پارکینگ تربیت که قبلا به ۶۱ میلیون تومان اجاره داده شده بود الان این رقم بالای ۱۰۰ میلیون شده است، نمی‌دانیم مبنای این مزایدات چگونه بوده که برخی مدیران در این راستا احیانا به ساخت و پاخت می‌پردازند.
رییس شورای کلانشهر تبریز ادامه داد: شرکت توسعه و عمران در پارکینگ مشروطه شبانه ساخت و سازهایی را انجام داده و آنهارا به مغازه داران فروخته است! به سرپرست شهرداری تذکر می‌دهیم در این‌باره وارد عمل شده و همچنین حراست و بازرسی نیز موضوع را جویا شوند و تا آخر فرودین ماه مشکل موجود را حل و رفع شود.
رییس شورای اسلامی شهر تبریز افزود: اگر بررسی و اقدامات لازم به‌صورت جدی در خصوص تخلفات موجود در پارکینگ‌ها انجام نگیرد، بدون توجه به عواقب آن، از همین‌جا پشت پرده تخلفات را افشاگری خواهم کرد.
رییس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تبریز در ادامه جلسه با اشاره به تذکر رییس شورای شهر در مورد وضعیت نامطلوب آسفالت به سرپرست شهرداری گفت: مردم از وضعیت عمرانی به شدت گله دارند، باید اقدامات جدی و اساسی در این راستا انجام و کم کاری سال های گذشته رفع شود.
وی تاکید کرد: پیگیری موردی مشکلات محلات، کارگشا و زیبنده نیست.
"فریدون بابایی اقدم" اضافه کرد: در تعطیلات نوروز مهمان روسای کمیسیون‌های شهرسازی و معماری شورای شهرهای یزد و بوشهر بودم که آنها بیشتر در این ایام اقداماتی در محور تاریخ و فرهنگ انجام داده بودند که ضروری است ما نیز در این راستا اقدامات بیش از پیشی را شاهد شویم.
وی یادآور شد: من و آقای زعفرانچیلر چند ماهی می‌شود که دفاتر خود در عمارت ساعت را تعطیل کرده و به ساختمان شماره دو شهرداری رفته‌ایم از همکاران خواهشمندم به فکر این بنای تاریخی باشند تا این محل به عنوان موزه استفاده شود.
در ادامه "شهرام دبیری"عضو شورای اسلامی شهر تبریز با گلایه از مجموعه شهرداری گفت: این سی امین بار است که موضوع ایمنی کار را تاکید می کنم اما هیچ جوابی ندیده ایم، تا کی باید شاهد فوت کارگران باشیم؟
وی تاکید کرد: هیچگونه علایم هشدار دهنده در خصوص ایمنی کار در شهرداری وجود ندارد و کارگران شهرداری در این راستا بر اثر تصادف جان خود را از دست می‌دهند.
دبیری خاطر نشان کرد: پیشنهادم این است طرحی در این راستا ارائه شده و شهرداری را هم مجاب کنیم تا شش ماه آتی در این خصوص اقداماتی را عملیاتی کند.
در این حال "احد صادقی" دبیر جلسه خطاب به همه اعضای شورا گفت: برخی از موضوعات با اهمیت را با پیگیری مکرر به سرانجام می‌رسانیم و متاسفانه برخی از موضوعات مسکوت می‌مانند.
وی افزد: نیاز است هر یک از اعضای شورای اسلامی شهر پیگیر تذکراتی که در جلسه علنی می‌دهند، باشند.
جلسه نیم ساعت تمدید شد، رییس شورا در حین بررسی نامه های ارجاع شده از سوی فرمانداری خطاب به نماینده فرماندار حاضر در جلسه شورا گفت: ای کاش مجموعه فرمانداری کلیات را تایید میکرد تا بعد  در جلسه ای این مشکلات را حل میکردیم.
در پایان جلسه "فریدون بابایی اقدم" با اشاره به وضعیت عمارت ساعت و لزوم خالی کردن آن گفت: از همه اعضا خواهشمند است این ساختمان را خالی کرده و نسبت به مرمت اساسی آن اقدام شود.
"حجت الاسلام رسول برگی" در واکنش به این موضوع گفت: منتظر مکان پیشنهادی از سوی شهرداری هستیم تا همه اعضا بصورت یکجا نقل مکان کنیم.
وی افزود: چندیدن نامه طی ماه های گذشته از سوی پدافند غیرعامل آمده است که متاسفانه بدون توجه به آنها رها و بدن جواب مانده است، به گفته پدافند غیرعامل حوض حیاط عمارت ساعت خطر آفرین می باشد و لازم است در این قضیه فکر اساسی داشته باشیم و کارشناسان هر چه بگویند عملی شود، قرار شد تا سریعا "مهدی یوسفی" سرپرست شهرداری نسبت به این موضوع اقدامات لازم را از سوی پدافندغیرعامل پیگیری و اجرا نماید.
در پایان شصت و پنجمین جلسه علنی "روح اله رشیدی" به سامانه شفافیت پرداخت و گفت: سامانه شفافیت که پیش از این در جلسات علنی مطرح شده، اگر آماده است رونمایی شود تا ایرادات رفع گردد.
وی ادامه داد: بحث شهروندسپاری نیز پیگیری شود چراکه این مهم  می‌تواند جزو اقدامات مثبت در کارنامه شورای شهر باشد.
رییس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر تبریز افزود: لایحه ساماندهی نیروی انسانی که قبلا بررسی و چکش‌کاری شده اگر آماده شده به شورای شهر نیز ارجاع داده شود.
رشیدی یادآور شد: متن بودجه سال جاری نیز از سایت رسمی شهرداری و شورای شهر اطلاع‌رسانی شود و همچنین طرح مدیریت تعارض منافع نیز اگر ابلاغ شده ساز و کار اجرایی‌اش تعریف شود.
در پایان جلسه مقرر گردید جلسات بعدی تا پایان ماه مبارک رمضان از ساعت 9 صبح با نیم ساعت تاخیر آغاز شود.
انتهای پیام/
در اولین جلسه علنی 1401 شورای شهر تبریز چه گذشت؟ نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار