بابایی در واکنش به استقبال از مسافرین نوروزی مطرح کرد:

نوروز امسال عملکرد خوبی نداشتیم

1401/01/15 - 09:20 - کد خبر: 60763 نسخه چاپی

نصر: رییس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تبریز گفت: عملا باید اعتراف کنیم که در حوزه تاریخی و فرهنگی شهرمان آنچنان که باید عمل میکردیم عملکرد موثری نداشته ایم.

به گزارش نصر،"فریدون بابایی اقدم" در گفتگو با خبرنگار نصر در رابطه با وضعیت شهر در ایام نوروز، گفت: ایام عید نوروز سه روز در تبریز بودم و بعد از آن مسافرتی به یزد و بوشهر داشتم، باتوجه به اینکه حوزه تخصصی ام در زمینه شهرسازی است موضوعات زیادی برایم محل سوال بود تا بدانم در سایر شهر ها چه برنامه ها و کار هایی کرده اند.
وی ادامه داد: ارتباطی که با یزد و بوشهر داشتم، از شهرداران آنها خواستم تا نفری معرفی کند از نزدیک شاهد فعالیت ها و اقداماتشان در این راستا باشم، اقتصاد شهر فاکتور مهمی در توسعه شهری است، اکنون محوریت اصلی اکثریت شهر ها در اقتصاد شهری مسائل گردشگری است.
وی افزود: در شهر یزد بافت های تاریخی مرمت و برخی از آن ها تبديل به بوم گردی شده است که نه تنها گردشگران داخلی بلکه میزبان گردشگر خارجی بودند.
عضو شورای شهر تبریز گفت: عملا باید اعتراف کنیم که در حوزه تاریخی و فرهنگی شهرمان آنچنان که باید عمل میکردیم عملکرد موثری نداشته ایم، متاسفانه در شهر ما و در مرکز شهر پرونده ای ارجاع می‌شود که بدون پروانه است، یا پروانه دارد ولی خارج از ضوابط ساخت و ساز شده است که این موضوعات به ما می‌رساند که نتوانسته ایم کاملا کنترل و نظارت داشته باشیم.
بابایی اقدم اضافه کرد: در شهر یزد در حفظ بافت ها نزدیک به 100 هکتار ثبت جهانی شده است که حرکت ارزشمندی است، در آنجا شاهد تکاپوی مردم و حضور گردشگران تا اواخر شب بودم و به شکل دیگر آن در بوشهر برای نمای بافت های فرسوده از نمای دریایی و سنگ های دریایی معماری کرده بودند که چهره ای متفاوت و زیبا داشت؛ اعتقادم بر این است که ما باید ارتباطمان را با سایر شهر ها برقرار کنیم تا انتقال تجارب صورت بگیرد.
وی در پایان خاطر نشان کرد: شهر ما دارای زیبایی های خاصی است که لازمه استفاده از این زیبایی ها جدییت بیشتر و اراده مضاعفی را می‌طلبد تا به دغدغه رسانه ها و مردم گوش داده و هر جایی که مشارکت مردم همراه باشد قطعا رضایتمندی به دنبال خواهد داشت.
انتهای پیام/
نوروز امسال عملکرد خوبی نداشتیم محمدرضا اخگرگداز


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار