رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی تاکید کرد:

لزوم اسلوب سازی و راهبری توسعه/ باید با درد استان آشنا شویم

1401/01/14 - 15:26 - کد خبر: 60745 نسخه چاپی

نصر: رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی بر لزوم اسلوب سازی و راهبری توسعه جهت دستیابی به خروجی‌های مورد انتظار و اهداف ترسیم شده تاکید کرد و گفت: باید با درد استان آشنا شویم.

به گزارش نصر، محمد فرشکاران ظهر امروز در نشستی صمیمی با همکاران سازمان با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در آغازین روزهای سال، اظهار کرد: شعار سال مشخص است و همه باید با دید عملی به این شعار و تاکیدات مقام معظم رهبری نگاه کنیم. 
وی تصریح کرد: اضافه کردن تعداد شرکت‌های دانش بنیان به مفهوم انجام وظیفه نیست؛ بلکه تحقق واقعی دانش بنیانی باید مد نظر  بوده و سریعا حلقه‌های واسط بین تولیدکننده و شرکت‌های دانش‌بنیان ایجاد شود.
فرشکاران توضیح داد: اگر با دید تقاضامحوری به شرکت‌های دانش‌بنیان نگاه کنیم، این شرکت‌ها باید بتوانند توانمندی‌های خود را به فعالان صنعت عرضه کنند و در مقابل صنعت هم به استفاده از این توانمندی‌ها احساس نیاز و تقاضا داشته باشد.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی متذکر شد: یک تولید کننده منتظر یک شرکت دانش بنیان نمی‌ماند، تا بعد از ماه‌ها تحقیق و بررسی در نهایت فرمولی به او ارائه دهد؛ بلکه سریع‌ترین راه را انتخاب می‎کند؛ چرا که سود خود را در خطر می‌بیند.
این مسوول تعداد شرکت‌های دانش بنیان در آذربایجان‌شرقی و تهران را به ترتیب 208 و سه هزار و 460 شرکت اعلام و اضافه کرد: اگر شرکت‌های دانش‌بنیان به تهران جذب شده‌اند نشان‌دهنده تسهیل فرایندها، پاسخگویی سریع‌تر و سودآوری بیشتر این شرکت‌ها در تهران است؛ این شرایط را باید بتوانیم در استان نیز ایجاد کنیم.
فرشکاران بر لزوم اسلوب سازی و راهبری توسعه جهت دستیابی به خروجی‌های مورد انتظار و اهداف ترسیم شده تاکید کرد و گفت: باید با درد استان آشنا شویم.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی ادامه داد: امسال سال برنامه، تفکر و استراتژی‌های کوتاه‌مدت و حین عملیات برای سازمان است تا نقش خود را در جهت تحقق شعار سال به بهترین نحو ایفا کنیم.
وی در پایان صحبت‌های خود یادآور شد: برای دستیابی به رشد اقتصادی حدود 7.8 درصدی مورد نظر در استان به سرمایه‌گذاری 30 همتی نیاز داریم تا چرخ‌های به گل نشسته اقتصاد استان را به حرکت درآوریم.
انتهای پیام/
لزوم اسلوب سازی و راهبری توسعه/ باید با درد استان آشنا شویم نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار