خبر/

بیمارستان شهدای تبریز رتبه سوم تحقیقات بالینی کشور را کسب کرد

1401/01/14 - 15:17 - کد خبر: 60744 نسخه چاپی

نصر: معاون تحقیقات و فناوری رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز از کسب رتبه سومی واحد توسعه تحقیقات بالینی مرکز آموزشی و درمانی شهدای تبریز در بین دانشگاه های تیپ یک کشور خبر داد.

به گزارش نصر، پرویز شهابی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران، افزود: بر اساس آخرین ارزیابی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، واحد توسعه تحقیقات بالینی مرکز آموزشی درمانی شهدا تبریز در میان واحدهای توسعه تحقیقات بالینی بیمارستان های آموزشی دانشگاه های علوم پزشکی تیپ یک کشور، پس از نمازی شیراز و قائم مشهد موفق به کسب رتبه سوم کشوری شد.
وی اظهار داشت: پس از مرکز آموزشی و درمانی شهدای تبریز ، بیمارستان های لقمان ، شهید اکبرآبادی و رسول اکرم تهران در رده های بعدی قرار گرفته اند.
شهابی با بیان اینکه کسب رتبه سوم ارزیابی سالیانه در میان واحدهای توسعه تحقیقات بالینی تیپ یک کشور، نشان از تلاش های موثر واحد توسعه تحقیقات بالینی بیمارستان شهدا تبریز دارد، ادامه داد: واحد توسعه تحقیقات بالینی بیمارستان رازی تبریز نیز در کسب رتبه کشوری با شانزده پله ترقی پیشرفت قابل توجهی نسبت به سال های قبل داشته است. 
وی افزود: تلاش های پیوسته رییس، مدیر، کارکنان و اساتید مشاور واحدهای توسعه تحقیقات بالینی بیمارستان شهدا و رازی در ارایه خدمت به پژوهشگران حیطه کووید-۱۹ و همچنین رویکرد حمایتی مجموعه مدیریتی واحدهای  یادشده، شایسته قدردانی است.
شهابی با اشاره به اینکه تحقق شعار سال مبنی بر «تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرینی» و نیل به این هدف از جمله برنامه های معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی تبریز است، گفت: هدفمند کردن پژوهش های بنیادی و کاربردی، توانمندسازی پژوهشگران و توسعه تحقیقات بالینی واحدهای توسعه و تحقیقات بالینی و بسط و توسعه ارتباطات و همکاری‌های منطقه‌ای، ملی و جهانی بر همین اساس در دستور کار معاونت قرار دارد.
به گزارش ایرنا، مرکز آموزشی درمانی شهدای تبریز قبل از انقلاب اسلامی به عنوان آسایشگاه ۴۰۰ تختخوابی احداث شد اما به علت عدم تجهیز تا سال ۱۳۶۳ مورد استفاده قرار نگرفت که در همین موقع به دلیل نیاز خاص دوران دفاع مقدس جهت خدمت رسانی به موقع به مجروحین جنگی، این بیمارستان برای تبدیل به یک مرکز ارتوپدی انتخاب شد و در همان سال به عنوان مرکز تخصصی جراحی های ارتوپدی افتتاح گردید.
مساحت کلی این مرکز درمانی و آموزشی ۵۱ هزار و ۸۰۰ مترمربع با زیربنای ۱۷ هزار و ۹۶۰ مترمربعی و فضای سبز  ۱۶ هزار و ۳۳۰ مترمربعی، با  ۳۶۰ تخت مصوب و ۲۶۵ تخت فعال به ارایه خدمات درمانی به مردم آذربایجان شرقی و استان های همجوار می پردازد.
انتهای پیام/
بیمارستان شهدای تبریز رتبه سوم تحقیقات بالینی کشور را کسب کرد خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار