سرپرست معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان؛

میزان ابتلا به کرونا در زنجان سیر نزولی دارد

1401/01/14 - 09:39 - کد خبر: 60703 نسخه چاپی

نصر: سرپرست معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان در ارتباط با آخرین وضعیت کرونایی این استان گفت: خوشبختانه با توجه به روند مناسب واکسیناسیون و رعایت پروتکل‌های بهداشتی میزان ابتلا به کرونا در این استان سیر نزولی دارد.

به گزارش نصر، مشهود تقی لو روز یکشنبه در  گفت و گویی با اشاره به اینکه اقدامات موثر در مدیریت ویروس کرونا موجب شده روند بستری های کرونایی بیش از گذشته نزولی باشد، افزود: مجموع اقدامات به ویژه واکسیناسیون به بستری روزانه در محدوده یک تا سه نفری در مراکز درمانی استان منجر شده است و از طرفی اغلب روزها نیز شمار فوتی ها صفر است.
وی با بیان اینکه ماسک زدن و اجتناب از حضور در مکان های پردد احتمال ابتلا به سویه های مختلف کرونا را به حداقل می رساند، اضافه کرد: این موضوع مهم باید تا کنترل کامل این بیماری مورد توجه عموم مردم به ویژه گروه‌های در معرض خطر قرار گیرد.
این مسوول در ادامه به اتمام تعطیلات نوروزی اشاره کرد و یادآور شد: پیش بینی ها بر این است که در صورت رعایت دستورات بهداشتی و توجه به امر واکسیناسیون و همچنین استفاده از ماسک می توان همین وضعیت پایدار کرونایی استان را تداوم بخشید و به تدریج به روند عادی زندگی بازگشت. 
وی همچنین به لزوم رعایت دستورالعمل ها و پروتکل های بهدشتی همزمان با حضوری شدن دانشگاهها و مدارس از روز جاری /۱۴ فروردین/ تاکید کرد و گفت:  این موضوع مهم نیز باید از سوی متصدیان امر مورد توجه قرار گیرد و در این خصوص دانشگاه علوم پزشکی استان بر این روند نظارت جدی خواهد داشت.
تقی لو خاطرنشان کرد: همکاری های بین بخشی و توجه عموم به نکات بهداشتی می تواند چشم انداز بهتری را در مقابله با  کرونا فراهم کند که این مهم باید همچنان ادامه داشته باشد.
انتهای پیام/
 
میزان ابتلا به کرونا در زنجان سیر نزولی دارد خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار