مدیرعامل سازمان پسماندهای شهرداری تبریز؛

شناسایی ۳۰۰ تفکیک کننده غیرمجاز زباله در تبریز/ تنها ۱۰ درصد از زباله‌های خشک قابل بازیافت است

1398/08/19 - 13:46 - کد خبر: 6070 نسخه چاپی

نصر: اصغری مدیرعامل سازمان پسماندهای شهرداری تبریز از فعالیت یک هزار و ۵۰۰ تفکیک کننده غیر مجاز زباله در تبریز خبر داده و گفت: از این تعداد حدود ۳۰۰ نفر شناسایی، غربالگری و واکسیناسیون شده اند.

به گزارش نصر، علیرضا اصغری در گفتگو با برنامه تلویزیونی «تبریزیم» اظهار داشت: علت افزایش یکباره این تفکیک کنندگان غیر مجاز زباله افزایش پنج برابری قیمت مواد قابل بازیافت بود.

وی افزود: برخی ایراد می‌گیرند که باید با این افراد برخورد شود در حالی که رویکرد ما ریشه یابی است تا در راه اصلاح ساختار گام بر داریم و این افراد شناسایی شوند. قصد ما پاک کردن صورت مسئله نیست.

او با بیان اینکه روزانه ۵۸هزار تن زباله در ایران تولید می شود، خاطرنشان کرد: حدود ۵۳ درصد از این میزان زباله ارگانیک یا تر و ۴۷ درصد زباله خشک است. طبق آنالیزی که توسط شرکت‌های معتبر انجام یافته تنها ۱۰ درصد از این زباله های خشک قابل بازیافت هستند و بقیه ارزش بازیافت ندارند.

مدیرعامل سازمان پسماندهای شهرداری تبریز یادآور شد: در تبریز تفکیک از مبدا صورت می‌گیرد ولی بخشی از آن به صورت غیر استاندارد است و هنوز به رتبه ایده آل نرسیده ایم. در پی همین موضوع، تفکیک کنندگان غیر مجاز در تبریز وجود دارند که این موضوع در کارگروه تخصصی بررسی شده و مکلف شده ایم به این موضوع ورود کنیم.

اصغری مدیریت پسماند را موضوعی زمان بر دانست و ادامه داد: به طور مثال آموزش شهروندی که چهار - پنج سال قبل آغاز کرده بودیم امروز شاهد نتایج آن هستیم.

انتهای پیام/

شناسایی ۳۰۰ تفکیک کننده غیرمجاز زباله در تبریز/ تنها ۱۰ درصد از زباله‌های خشک قابل بازیافت است نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار