خبر/

مردم آذربایجان باید از مواهب مس سونگون بهره مند شوند

1401/01/11 - 18:22 - کد خبر: 60675 نسخه چاپی

نصر: صابر پرنیان در ادامه گردهمایی دو روزه مدیران ارشد صمت افزود : در آذربایجان شرقی با دارابودن بیشترین میزان ذخایر معدنی کشور، حدود 40 درصد از عرصه های معدنی با مشکلاتی در حوزه محیط زیست ، منابع طبیعی و معارضین محلی مواجه هستند که نگاه ویژه ای را می طلبد .

به گزارش نصر، پرنیان با بیان اینکه معدن مس سونگون موهبتی خدادادی است که باید مردم استان از مواهب آن بهره مند شوند ، افزود : به منظور فعال سازی واحدهای راکد معدنی و همچنین ایجاد و توسعه واحدهای فرآوری ، هماهنگی های بیش از پیش با دادستانی ها ، محیط زیست و منابع طبیعی نیاز است تا تحرک لازم در راستای ایجاد ارزش افزوده از معادن بوجود آید.
وی با اشاره به وجود برخی مشکلات زیرساختی در شهرک های صنعتی استان بویژه در بخش آب و برق ، ادامه داد : کمبود زمین صنعتی در شهرهای بزرگ برای توسعه واحدهای تولیدی موجود و همچنین اختصاص یک درصد ارزش افزوده مرتبط با استهلاک زیرساخت های شهرک های صنعتی که فعالین اقتصادی در شهرک ها سالهاست منتظر تحقق آن هستند؛ نگاه ویژه حمایتی دولت را نیاز دارد.
وی تصریح کرد : شهرک های صنعتی، حوزه ای بسیار مهم در صنعت کشور بوده و با اصلاح برخی موارد قانونی شاهد اثرگذاری هرچه بیشتر هیات مدیره ها در تصمیم گیری های کلان اقتصادی خواهیم بود.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی در پایان تاکید کرد: با جدیت براساس برنامه های محوری وزارت صمت و دولت سیزدهم در مسیر شفاف سازی و رصد هوشمند و هدفمند تمامی فرایند های تولید، تامین، توزیع و حتی گردش مالی حرکت می کنیم.
انتهای پیام/
 
مردم آذربایجان باید از مواهب مس سونگون بهره مند شوند نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار