معاون وزیر راه و شهرسازی در تبریز تاکید کرد:

تسریع در تکمیل طرح جامع پایانه‌های مرزی نوردوز و جلفا

1401/01/09 - 10:19 - کد خبر: 60643 نسخه چاپی

نصر:  معاون وزیر راه و شهرسازی و رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور گفت: تسریع در تکمیل طرح جامع پایانه‌های مرزی نوردوز و جلفا برای ارایه خدمات مطلوب در این پایانه ها ضروری است.

به گزارش نصر، داریوش امانی، شامگاه دوشنبه در دیدار با استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اهمیت و جایگاه این پایانه ها در تسریع و تسهیل ترانزیت کالا و جابجایی مسافر، افزود: روان سازی مسیرهای ترانزیتی کشور از اولویت های این سازمان در سال جاری است.
وی اظهار داشت: طرح‌ و نقشه جامع پایانه های مرزی نوردوز و جلفا با اخذ نظر از دستگاه‌های ذیربط و تخصصی استان طراحی و تدوین شده و در حال اجراست که تکمیل آن نقش بسزایی در تبادلات اقتصادی منطقه ایفا می کند.
عابدین خرم، استاندار آذربایجان شرقی و رییس ستاد اجرایی خدمات سفر استان نیز در این دیدار گزارشی از تدابیر و اقدامات موثر برای کاهش تصادفات و تلفات سفرهای نوروزی ارایه کرد.
به گزارش نصر، در این دیدار همچنین مسایل و مشکلات حوزه راه و حمل‌ و نقل استان بررسی و در خصوص تسریع در بهسازی جاده نوار مرزی منتهی به پایانه‌های جلفا و نوردوز توافق شد.
مقرر شد اعتبار ویژه ای برای تکمیل طرح جامع پایانه های مرزی نوردوز و جلفا، خط‌کشی و ترمیم فوری جاده‌های استان طبق مصوبه شورای برنامه‌ریزی استان در سفر وزیر کشور، رفع نقاط حادثه خیز در ۷۰ نقطه، آسفالت و خط کشی راه ها و خرید و نصب دوربین های ثبت سرعت در راه های استان اختصاص یابد.
همچنین در این جلسه بر لزوم توجه ویژه به راه‌های روستایی استان به ویژه چند شهرستانی که درصد برخورداری از راه‌های روستایی مناسب در آنها کمتر از متوسط کشور است، تاکید شد.
معاون وزیر راه و شهرسازی و رییس سازمان راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای کشور در هفته دوم تعطیلات نوروزی برای سرکشی به راهدارخانه ها و راهداران خدمات‌رسان به مسافران به استان سفر کرده بود.
نوردوز در ۶۰ کیلومتری شرق جلفا و در روبروی شهر آگاراک (مغری) جمهوری ارمنستان واقع شده است.
این پایانه در زمینی به مساحت هشت هکتار در سال ۸۳ طراحی و اجرا شده و شامل ۲ سالن مسافری ورودی و خروجی با زیربنای سه هزار مترمربع در ۲ طبقه و سالن تجاری با زیربنای ۸۰۰ مترمربع و سایر کاربری های اداری به مساحت ۲۰۰ مترمربع است.
پایانه مرزی جلفا مرز مشترک بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری خودمختار نخجوان بوده و در ۱۳۲ کیلومتری شمال غرب تبریز واقع شده است.
انتهای پیام/
تسریع در تکمیل طرح جامع پایانه‌های مرزی نوردوز و جلفا خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 4 نظر

  نوشیروانزاده، کارشناس حمل و نقل بین المللی   2 سالها پیش  

بنده از جنابعالی و بقیه دوستانی که کامنت های بسیار کارشناسانه را نوشته اند، سپاسگزارم ضمنا خوشحال هستم که در استان ما دوستانی هستند که به موضوع حمل و نقل و نقاط مفصلی حمل و نقل بصورت کارشناسانه نگریسته و مسلط بر ادبیات برنامه ای این بخش هستند. این نشان از قدرت تفکری استان است و این استان این قابلیت را دارد که با همراهی کارشناسان و صاحبان فکر برنامه ای راهبردی را تنظیم و عملیاتی سازند . درست است در اکثر امورات، سیاستگذاری و سطح وتوان مدیریتی تاثیر گذار بوده است ولی تا زمانیکه ما قادر نباشم نقش خود را در پازل ترتیبات منطقه ای تعیین و در عین حال تکمیل کنیم، یقیینا در سطح حمل و نقل که از مزیت‌های رقابتی کشورمان و خصوصا استان است، نخواهیم توانست بهره مند باشیم. ای کاش نصر نيوز در رابطه با تولید تفکرات و برنامه های راهبردی در عرصه حمل و نقل و لجستیک همایش‌هایی را ترتیب دهد تا راهکارهای کارشناسی در عرصه های برنامه ای و اقتصادی و حتی سیاسی بعنوان یک مطالبه استانی مورد توجه قرار گیرد. بنده بعنوان کارشناس حمل و نقل بین المللی اذعان میکنم اگر ما بتوانم با هدایت و مساعدت مدیران ارشد استان نسبت به تنظیم سند راهبردی تجارت و حمل و نقل استان با الهام از اسناد بالادستی و با عنایت به تغییرات ژئوپلتیک منطقه ای اقدام کنیم، شکل گیری فعالیت‌هایی در قالب مدیریت زنجیره تامین، سبب ساز تغییرات بینادی و شگرفی در عرصه اقتصاد استان بوجود خواهد آورد. در پیرو پیشنهاد دوستمان بنده نیز که چندین سال است با تشکیلات مختلف مدیریتی استان اعم از استانداری و سازمان مدیریت و و کمیسیون عمران مجلس در بخش حمل و نقل همکاری داشته ام پیشنهاد می نمایم در استان خصوصا استاندار محترم و سازمان منطقه آزاد ارس و فرمانداری‌های مرزی همچون جلفا و خداآفرین و اتاق بازرگانی استان با انتخاب مشاورین کارشناس نسبت به نهادینه سازی موضوع حمل و نقل در ترسیم برنامه ها اقدام نمایند. حرکت در مسیر و ریل کارشناسی و برنامه ای باعث سرعت گیری فرایند رشد و توسعه شده و زمینه را برای حضور در ترتیبات داخلی و ترتیبات منطقه ای فراهم می‌کند.

  نظری   2 سالها پیش  

به آقای استاندار چزا مشاورانش اطلاعات دستی نمی دهند، مشکل مرزها سطح ضعیف مدیریتی است نه طرح جامع

  اقتصاد دان   2 سالها پیش  

آقای استاندار. مشکل مرزهای استان طرح جامع نیست. ما در مرزها بیشتر مشکل فضا را نداریم بلکه نحوه سیاستگذاری در مرزها و سطح مدیریتی بزرگترین مشکل بوده است، آقای استاندار من فعال اقتصادی در تبریز هستم و کارخانه دار هستم، استانداران قبلی مشاور حمل و نقل داشتند که کارها را پیگیری مي‌کردند ولی نمی دانم آیا شما این مشاوره را انتخاب کرده اید که مسائل حمل و نقلی استان را بصورت کارشناسی به شما اعلام کند و یا نه؟ بزرگترین قوت استان ما فعالیت‌های حمل و نقلی است و غفلت از آن باعث ایجاد فشار به بخش تولید و توزیع می‌شود

  تبریزی   2 سالها پیش  

بزرگترین مشکل در استان عدم اشرافیت مدیرکل پایانه هاو راهداری از حمل و نقل است. و مسئولین مرزها نیز ضعیف هستند. لطفا به جلفا برید و نگاه کنید مرز جلفا با خرابه فرقی ندارد و مسئولش هم واقعا ضعیف است
پژوهشیار