رئیس شورای اسلامی تبریز؛

بافت فرسوده و سکونتگاه‌های غیررسمی تبریز در معرض خطر زلزله است

1398/08/19 - 13:16 - کد خبر: 6064 نسخه چاپی

نصر: رئیس شورای اسلامی تبریز گفت: بافت فرسوده و سکونتگاه‌های غیررسمی این شهر در معرض خطر زلزله است.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، شهرام دبیری، روز یکشنبه در یکصد و چهل و پنجمین جلسه شورای تبریز با اشاره به بروز زلزله اخیر در شهرستان های میانه و سراب و خسارت های ناشی از آن، افزود: با توجه به حجم بالای بافت فرسوده و سکونتگاه های غیررسمی در این شهر در صورت بروز زلزله احتمالی با بحران مواجه می‌شویم.

وی با بیان اینکه باید تمهیدات ویژه در این خصوص اندیشیده شود تا شاهد بروز اتفاقات تلخ در تبریز نباشیم، اظهار داشت: اقدامات پیشگیرانه باید قبل از وقوع احتمالی زلزله انجام شود.

رئیس شورای اسلامی تبریز همچنین با اشاره به آسفالت ریزی در سطح این شهر، گفت: با وجود اینکه کیفیت آسفالت توزیع شده در تبریز مناسب است از شهرداری خواسته‌ شده است با اتخاذ تمهیدات لازم ماندگاری آسفالت توزیع‌ شده را به هفت تا ۱۰ سال برساند.

دبیری، ادامه داد: اگر با همین سرعت آسفالت ریزی در شهر ادامه پیدا کند تا پایان سال ٢۵٠ تا ٣٠٠ هزار تن آسفالت ریزی در مناطق مختلف این شهر انجام می شود.

وی با اشاره به بازدید اعضای شورای شهر و شهردار تبریز از پروژه‌های عمرانی و آسفالت شهرداری، یادآوری کرد: تاکنون ١٨٠ هزار تن آسفالت در شهر توزیع شده که این حجم آسفالت ریزی از میزان کل آسفالت‌ ریزی سال گذشته بیشتر است.

به گزارش اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی شهر تبریز ۷۰۰ هکتار بافت فرسوده دارد و  ۳۸۴ هرزار نفر در ۹۶ هزار سکونتگاه‌‡ غیررسمی این شهر زندگی می کنند .†

انتهای پیام/

بافت فرسوده و سکونتگاه‌های غیررسمی تبریز در معرض خطر زلزله است نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار