خبر/

رشد ۵۵ درصدی سرمایه‌گذاری در شهرک‌های صنعتی آذربایجان شرقی

1401/01/07 - 18:27 - کد خبر: 60630 نسخه چاپی

نصر: مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان شرقی از رشد ۳۵ درصدی اشتغال و ۵۵ درصدی سرمایه‌گذاری در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان در سال ۱۴۰۰ نسبت به سال گذشته خبر داد.

به گزارش نصر، سید مرتضی نیرومند اسکویی از عزم شرکت شهرک‌های صنعتی استان در تحقق شعار سال «تولید دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین» خبر داد و اظهار کرد: سال ۱۴۰۰ برای شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان شرقی به‌عنوان بستری برای تولید و سرمایه‌گذاری بنابه فرموده رهبر معظم انقلاب و در راستای پشتیبانی از تولید و مانع‌زدایی‌ها، سالی عملیاتی و پرتلاش بود.
وی با اشاره به تلاش مجموعه‌ی شرکت شهرک‌های صنعتی استان در عمل به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب، ادامه داد: در سال ۱۴۰۰ با هدف مانع زدایی، تسهیل و تسریع خدمات‌رسانی به صنعتگران از ابتدای سال طی جلسات متعدد و فشرده، کارگروه‌های اصلی و فرعی با عنوان تحقق شعار سال تشکیل شد و کلیه‌ی همکاران شرکت با رویکرد مانع زدایی و کاهش بروکراسی اداری، موانع احتمالی را در حیطه کاری خود احصاء کرده و نسبت به حل هر یک از موارد، پیشنهادات خود را مطرح کردند.
وی ادامه داد: این موارد در کارگروه فرعی جمع‌بندی و اولویت‌بندی شد و نتیجه‌ی گزارشات در کارگروه اصلی مطرح و برای هر یک از موارد تصمیم‌گیری انجام شد که در این راستا تعداد ۱۳۴ مانع شناسایی و با تلاش همکاران رفع شد.
نیرومند اسکویی در خصوص بازگشت واحدهای تعطیل و نیمه تعطیل به چرخه‌ی تولید نیز اظهار کرد: به منظور بهره‌مندی از سرمایه‌گذاری‌های انجام شده، تلاش شد واحدهای تعطیل و نیمه تعطیل به چرخه‌ی تولید بازگردند که در این خصوص تعداد ۸۹ واحد صنعتی که به دلیل مشکلات متعدد از چرخه‌ی تولید حذف شده بودند، با پیگیری و رفع مشکلات دوباره به عرصه‌ی تولید بازگشتند.
رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان شرقی با بیان اینکه  طی سال گذشته تعداد ۴۸۱ فقره قرارداد واگذاری اراضی صنعتی در مساحت  ۱۹۰ هکتار با سرمایه‌گذاران منعقد شده است، گفت:  تعداد ۲۵۴ واحد صنعتی نیز با اشتغال مستقیم بالغ بر ۳۶۶۴ نفر و با سرمایه‌ای افزون بر ۲۶۴۵۱ میلیارد ریال در سطح شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان به بهره‌برداری رسیده‌اند.
وی در پایان یادآور شد: با توسعه‌ی واحدهای صنعتی رشدی بیش از ۳۵ درصدی در اشتغال و ۵۵ درصدی در سرمایه‌گذاری را نسبت به سال قبل شاهد هستیم که نسبت به گذشته بی‌سابقه بوده است.
انتهای پیام/
رشد ۵۵ درصدی سرمایه‌گذاری در شهرک‌های صنعتی آذربایجان شرقی خبرگزاری برنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار