رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی؛

توسعه کمی شرکت‌های دانش بنیان به معنای تحقق شعار سال نیست!

1401/01/07 - 16:50 - کد خبر: 60628 نسخه چاپی

نصر: رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی گفت: توسعه کمی شرکت‌های دانش بنیان به معنای تحقق شعار سال نیست؛ بلکه فعالیت این شرکت‌ها باید منجر به ایجاد اشتغال، افزایش ثروت، درآمد و رفاه جامعه شود.

به گزارش نصر، محمدفرشکاران امروز در جلسه بررسی راهکارهای تقویت تولید دانش‌بنیان اظهار کرد: پتانسیل‌های استان در زمنیه دانش بنیانی بسیار مطلوب است؛ اما باید تلاش کنیم این پتانسیل‌ها خروجی مشخصی داشته باشد. 
وی افزود: در ارتباط با مباحث تولید، گردش سرمایه بسیار مهم است که دچار مشکلات عدیده ای بوده و  اگر حل نشود اتفاق خاصی در زمینه حمایت از تولید، فعالیت‌های دانش بنیان و اشتغال آفرینی نخواهد افتاد.
وی بر لزوم قرارگیری شرکت‌های دانش بنیان نوپا در شهرک های فناوری برای دریافت حمایت‌های لازم تاکید و اضافه کرد: تامین منابع مالی شرکت‌های دانش‌بنیان که دانش جذب می‌کنند بسیار مهم است و اگر شرکتی توانایی جذب استارترها را ندارد نمی‌تواند دانش بنیان باشد!
این مسوول متذکر شد: توسعه کمی شرکت‌های دانش بنیان به معنای تحقق شعار سال نیست؛ بلکه فعالیت این شرکت‌ها باید منجر به ایجاد اشتغال، افزایش ثروت، درآمد و رفاه جامعه شود.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی در ادامه صحبت‌های خود خاطرنشان ساخت: در سند توسعه استان که در سال‌های گذشته همکاران سازمان تلاش های زیادی برای تدوین آن صورت داده‌اند، 14 هسته کلیدی در حوزه های مختلف تعریف شده که قابل پایش و ارزیابی نیز هستند.
 فرشکاران با اشاره به هسته های کلیدی بهبود فضای کسب و کار، ایجاد اکوسیستم خلاقیت و نوآوری در استان و هسته های مربوط به بخش های صنعت، کشاورزی و خدمات بر لزوم استفاده از ظرفیت‌های سند توسعه استان در جهت تحقق شعار سال و تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین تاکید کرد.
انتهای پیام/
توسعه کمی شرکت‌های دانش بنیان به معنای تحقق شعار سال نیست! نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار