با همکاری بیمه تعاون صورت گرفت؛

"ب" مثل بیمه / آغاز طرح زنگ بیمه در آذربایجان شرقی همزمان با سراسر کشور

1398/08/19 - 13:09 - کد خبر: 6062 نسخه چاپی

نصر: طرح زنگ بیمه همزمان با سراسر کشور در تبریز توسط فرماندار این شهرستان نواخته شد.

به گزارش نصر، همزمان با سراسر کشور طرح زنگ بیمه در تبریز نیز، در مدرسه دخترانه خدیجه کبری (س) با حضور سرپرست بیمه تعاون آذربایجان شرقی و مدیرکل آموزش و پرورش استان توسط فرماندار تبریز نواخته شد.

این طرح با هدف آشنایی دانش آموزان با اهمیت بیمه در سراسر کشور با همکاری بیمه تعاون و وزارت آموزش و پرورش صورت گرفت.

بهروز مهدوی در این مراسم ضمن اشاره به اهمیت بیمه گفت: از این که بیمه مرکزی، آموزش را از مقاطع پایین تر شروع کرده است و اهمیت یک موضوع خاص و پراهمیت را گوشزد می کند، کاری قابل تقدیر است.

وی ادامه داد:  در کل دنیا بیمه  از اهمیت بالایی برخوردار است و همه به بیمه به چشم سرمایه گذاری نگاه می کنند.

مهدوی اذعان داشت: بحث اقتصاد کلان کشور، تبادلات تجاری، صادرات و واردات بدون بیمه امکان پذیر نیست.

فرماندار تبریز به آتش سوزی بازار تبریز اشاره کرد و گفت: مغازه هایی که در این آتش سوزی بیمه داشتند خسارات خود را دریافت کردند اما آن دسته از مغازه دارانی که سهل انگاری کردند و سرمایه خود را بیمه نکردند، متاسفانه خساراتی را دریافت نکردند.

وی اذعان داشت: زلزله، سیل، رانش کوه، تصادف و ... از جمله اتفاقاتی است که در صورت رخداد این حوادث بیمه می تواند در کنار مردم باشد و بخشی از خسارات را به آسیب دیدگان پرداخت کند.

مهدوی خاطرنشان کرد: ضریب نفوذ بیمه را باید در خانواده ها افزایش دهیم چرا که تقریبا امروز ضریب نفوذ بیمه در کشور حدود یک سوم است و این آمار در مقایسه با آمارهای جهانی بسیار پایین است.

این گزارش حاکی است،  یونس مظلومی مدیر عامل بیمه تعاون کشور نیز در ادامه ضمن تسلیت به مناسبت از دست دادن تعدادی از هموطنان و خسارات ناشی اززمین لرزه اخیر، به میزان ضریب نفوذ بیمه در ایران اشاره کرد و اظهار داشت: نتیجه حاصل از  این موضوع عدم آشنایی اکثر افراد از بیمه و فرهنگ بیمه است.

وی در ادامه افزود: آموزش فرهنگ بیمه باید از در سطوح مختلف به ویژه از سنین کودکی در مدارس آغاز شود، بنابراین بیمه مرکزی با شروع فعالیت های خود را در مدارس و کتب درسی آغاز کرد و زنگ بیمه توسط بیمه مرکزی ، شرکت های بیمه و همکاری آموزش پرورش در سرتا سر کشور عزیزمان به صدا درآمد که بیمه تعاون استان آذربایجان شرقی را برای این امر انتخاب کرد.

وی همچنین به زلزله اخیر استان و عدم بیمه منازل مسکونی و خسارت ناشی از این امر اشاره کرد و افزود: متاسفانه تعداد افرادی که با بیمه و خدمات حاصله از آن آشنایی دارند بسیار کم است در صورتی اگر میزان آشنایی این افراد افزایش یافته بود میزان خسارت منازل مسکونی این عزیزان به میزان قابل توجهی کاهش می یافت.

مظلومی تصریح کرد: به همین دلیل باید نسبت به موضوع آموزش در سنین پایین تر دقت و توجه بیشتری شود تا در سنین بزرگسالی اقدامات لازم برای جلوگیری از خسارات ناشی از بلایای طبیعی انجام گیرد.

انتهای پیام/

نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار