خبر/

۹ میلیون بوته انواع گل‌های بهاری در تبریز کاشته شد

1401/01/07 - 13:48 - کد خبر: 60612 نسخه چاپی

نصر: مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری تبریز گفت: در اجرای برنامه های استقبال از بهار و عید نوروز، ۹ میلیون بوته انواع گل‌های بهاری در سطح این کلانشهر کاشته شد.

به گزارش نصر، اکبر امجدی، روز یکشنبه در گفت و گویی با اشاره به اقدامات نوروزی این سازمان، افزود:  طبق روال سال های گذشته برنامه های گل کاری در فضاهای سبز سطح شهر توسط عوامل فضای سبز شهر تبریز اجرا شده است.
وی اظهار داشت: به منظور افزایش جلوه بهاری در فضاهای عمومی تبریز، نصب گلدان بر روی نرده های ترافیکی نیز در دستور کار قرار گرفت و در این راستا ۲ هزار و ۷۰۰ گلدان بر روی این نرده ها نصب شده است.
مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری تبریز، تهیه و نصب ۴۸۰ گلجای و نمادهای نوروزی در نقاط مختلف شهر را از دیگر برنامه های نوروزی این سازمان اعلام کرد، گفت: در این راستا ۵۳ نماد جدید در سطح تبریز و در نقاط مختلف برای ارتقای کیفی و کمی فضاهای عمومی سطح شهر نصب شده است.
امجدی، ادامه داد: ۱۵ سفره هفت سین نیز به همت عوامل سازمان در میادین سطح شهر پهن شده و چهارمین جشنواره رنگ آمیزی تخم مرغ های نوروزی نیز با حضور هنرمندان نامی و متبحر برگزار و در آن ۸۳ تخم مرغ نوروزی طراحی و در سطح تبریز جاگذاری شده است.
وی با اشاره به برگزاری اولین جشنواره نوروزی در مجموعه تاریخی تفریحی ائل گلی تبریز، یادآوری کرد: این جشنواره به همت این سازمان به مدت ۱۰ روز از دوم تا یازدهم فروردین برگزار می شود.
امجدی، با بیان اینکه شهروندان و میهمانان نوروزی از این جشنواره استقبال خوبی کرده اند، افزود: در این جشنواره علاوه بر اجرای برنامه های فرهنگی و هنری مختلف، از خانواده های شهدای مدافع حرم نیز تجلیل می شود.
انتهای پیام/
۹ میلیون بوته انواع گل‌های بهاری در تبریز کاشته شد خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار