رئیس انجمن داروسازان ایران؛

بدهی بیمه‌ها به داروخانه‌ها صنعت داروسازی را فلج کرده است

1398/08/19 - 13:07 - کد خبر: 6061 نسخه چاپی

نصر: رئیس انجمن داروسازان ایران گفت: بدهی سنگین بیمه‌ها به داروخانه‌ها از بابت تامین داروی مردم اقتصاد داروخانه‌های کشور را فلج کرده و روز به روز بر دامنه این مشکلات افزوده است.

به گزارش نصر به نقل از ایسنا، رئیس انجمن داروسازان ایران گفت: بدهی سنگین بیمه‌ها به داروخانه‌ها از بابت تامین داروی مردم اقتصاد داروخانه‌های کشور را فلج کرده و روز به روز بر دامنه این مشکلات افزوده است.

ضیاء در گفت وگویی اظهار کرد: بدهی بیمه‌ها به ویژه بیمه سلامت که از سال گذشته انباشته شده اقتصاد داروخانه‌ها را با مشکلات و تنگناهای جدی روبرو کرده و به رغم پیگیری‌های مستمر هنوز این مشکل رفع نشده است.

وی خاطرنشان کرد: این بدهی سنگین بر روند کار و ارائه خدمات داروخانه‌ها تاثیرگذار بوده و انجمن داروسازان به همراه سایر نهادها سعی می‌کنند تا از طریق سیستم دولتی و مجلس بیمه‌ها را موظف و مکلف به پرداخت بخش عظیمی از بدهی‌ها کنند.

 

95 درصد داروهای کشور در داخل تولید می‌شود

رئیس انجمن داروسازان ایران در پاسخ به سوالی در مورد خودکفایی در صنعت دارو بیان کرد: بیش از 95 درصد داروهای مصرف داخلی توسط شرکت‌های داخلی تولید و تامین می‌شود اما خودکفایی 100 درصدی در این صنعت غیرقابل دسترسی است.

ضیاء با بیان اینکه هنوز بسیاری از کشورهای اروپایی نیز به خودکفایی 100 درصدی نرسیده و به نوعی وابستگی تامین برخی از داروهای کمیاب را دارند، افزود: در مقابل 95 درصد حجم تولید و خودکفایی در صنعت داروسازی پنج درصد واردات دارو رقم خاصی محسوب نمی‌شود.

وی ادامه داد: این در حالی است که شرایط ارتقای کیفی تولیدات داخلی نیز در این شرایط تحریم به وجود آمده است.

 

تا پایان سال کمبود تولید دارو مدیریت می‌شود

رئیس انجمن داروسازان ایران گفت: در این شرایط سخت تحریم ما بیشتر امیدمان به تولید داخلی است و سعی داریم تا با یک مدیریت مناسب کمبودها را نیز جبران کنیم.

ضیاء با دروغ توصیف کردن ادعای غربی‌ها در عدم تحریم دارویی ایران اظهار کرد: این ادعای آمریکا و اروپا دروغ محض است، چرا که آنها کشورمان را از دستیابی به تامین داروهای کمیاب و بیماران خاص محروم کرده‌اند.

وی بهترین قضاوت کننده ارتقای کیفی دارو را خود مردم دانست و خاطرنشان کرد: بسیاری از شرکت‌های تولید دارو در ایران با آخرین استانداردهای جهانی به این کار دست می‌زنند و قطعا در ارتقای کیفیت تولید داخلی عوامل مختلف دخیل هستند.

رئیس انجمن داروسازان ایران این عوامل موثر را مواد اولیه، مواد جانبی، سیستم ساخت و تجهیزات و امکانات اعلام کرد و گفت: بخش عمده‌ای از داروهای تولید داخل از کیفیت خوب و رضایت مردمی برخوردار است و در عرصه رقابت آنهایی به حیات خود ادامه می‌دهند که توان تولید کیفی را داشته باشند.

انتهای پیام/

بدهی بیمه‌ها به داروخانه‌ها صنعت داروسازی را فلج کرده است نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار