رئیس پلیس راه آذربایجان شرقی در گفت وگو با نصر خبر داد:

کاهش ۵۱ درصدی تلفات جاده ای استان/ افزایش ۳۶ درصدی تردد در جاده های استان

1401/01/06 - 11:37 - کد خبر: 60591 نسخه چاپی

نصر: رئیس پلیس راه آذربایجان شرقی آخرین وضعیت جاده های استان و بار ترافیکی آن و نیز ممنوعیت های اعلام شده را تشریح کرد.

به گزارش نصر، سرهنگ رضا کریمی نژاد در گفتگو با خبرنگار نصر مسیر تبریز-جلفا را سنگین ترین مسیر از لحاظ بار ترافیکی عنوان کرد و گفت: میزان تردد در مسیر های تبریز-مرند و مرند-جلفا بسیار زیاد است و نیز تا ساعت چهار بعد از ظهر امروز، آزاد راه پیامبر اعظم (ص) به سمت تهران جز شلوغ ترین مسیرها بود، ولی در حال حاضر از بار ترافیکی این مسیر اندکی کاسته شده است. همچنین میزان تردد در مسیر تبریز-اهر نیز زیاد است.
وی با بیان این که میزان تردد در جاده های استان از ۲۵ اسفند ماه سال گذشته تا امروز (پنج فروردین) نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۶ درصد افزایش داشته و نیز میزان تردد در جاده های استان طی امروز نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از ۳۰ درصد افزایش داشته است تصریح کرد: تردد وسایل نقلیه باری سنگین در محور بستان آباد تا پرچم از ۲۵ اسفند ماه سال گذشته تا ۱۵ فروردین ماه سال جاری ممنوع و نیز از ساعت هشت امشب تا هفت صبح فردا، تردد هرگونه وسایل نقلیه باری سنگین در محور مراغه-هشترود و مسیر بالعکس ممنوع است.
سرهنگ کریمی نژاد افزود: در تمام مسیرها و جاده های استان دوربین ها فعال و سرعت مطمئنه و نیز سرعت متوسط را ثبت می کنند؛ تخلفات رانندگان نیز از طریق پیامک به اطلاع آنان خواهد رسید.

کاهش ۵۱ درصدی تلفات جاده ای
رئیس پلیس راه استان در ادامه سخنان خود از کاهش ۵۱ درصدی تلفات جاده ای در استان نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و افزود: تصادفات منجر به جرح در ابتدا افزایش داشتند اما خوشبختانه در حال حاضر روند آن نیز کاهشی است، طوری که از ۲۵ اسفند ماه سال گذشته تا به امروز میزان تصادفات جرحی ۲۰ درصد کاهش داشته است.
وی در پایان سخنان خود ضمن توصیه به رانندگان برای رعایت سرعت مطمئنه گفت: در این ایام سال به دلیل بارش سنگین برف، جاده های استان لغزنده و حادثه آفرین هستند؛ لذا رانندگان عزیز حتما زنجیر چرخ به همراه داشته و با سرعت مجاز و مطمئنه حرکت نمایند.
وی با اشاره به اینکه مردم حتما سفر خود را مدیریت کرده و بازگشت از سفر را به ساعات پایانی موکول نکنند؛ تصریح کرد: رانندگان عزیز به هیچ وجه هنگام رانندگی از تلفن همراه استفاده ننمایند؛ چرا که در این ایام نسبت به ایام دیگر سال میزان تردد در جاده ها بالا است و یک لحظه غفلت یک عمر پشیمانی را به همراه دارد. همچنین رانندگان عزیز در جاده های دو طرفه که اغلب راه های فرعی و روستایی را شامل می شود از سبقت های نابجا خودداری نمایند تا ان شاءالله تمام هموطنان عزیز سفری ایمن و دور از حادثه داشته باشند.
 انتهای پیام/
کاهش ۵۱ درصدی تلفات جاده ای استان/ افزایش ۳۶ درصدی تردد در جاده های استان فاطمه قلی پور گنجه لو


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار