مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی خبر داد:

افزایش بازدید از جاذبه‌های گردشگری آذربایجان غربی

1401/01/06 - 09:31 - کد خبر: 60586 نسخه چاپی

نصر: مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی گفت: تعداد بازدیدکنندگان از جاذبه‌های گردشگری و تاریخی استان در هفته اول تعطیلات نوروز امسال ۲۰۰ هزار نفر بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۵۸ درصد افزایش داشته است.

به گزارش نصرف جلیل جباری روز شنبه در گفت و گویی افزود: هفته اول تعطیلات نوروز امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته بازدید از موزه‌های استان ۱۰۰ درصد افزایش داشته است.
وی اضافه کرد: از آغاز تعطیلات نوروزی تاکنون پنج هزار نفر مسافر و مهمان نوروزی از موزه‌های تحت مالکیت این اداره‌کل بازدید کرده‌اند.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی گفت: در سطح استان بیشترین تعداد بازدید از موزه‌ها به تخت سلیمان تکاب با ۵۵۷ نفر تعلق دارد و پس از آن قره‌کلیسا چالدران، موزه مردم‌شناسی، باستان‌شناسی و سه‌گنبد ارومیه و تپه حسنلو نقده در رده‌های بعدی قرار دارند.
وی ادامه داد: در مدت گذشته از تعطیلات نوروز هشت هزار نفر در مراکز اقامتی استان اقامت کرده‌اند که این آمار نیز نشان‌دهنده افزایش ۹۷ درصدی نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۰ است.
جباری با بیان اینکه امسال آمارها نشان دهنده افزایش تعداد مسافران ورودی به استان است یادآور شد: مسافران ورودی به استان اغلب از شهرهای ساری، بوشهر، زنجان، تهران، تبریز، اردبیل و استان‌ها و شهرهای همجوار هستند.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی افزود: در نیمه نخست تعطیلات به دلیل برودت هوا بسیاری از برنامه‌های نوروزگاه شهرستان‌ها برگزار نشد ولی برنامه‌ریزی شده این برنامه‌ها با افزایش دما در روزهای پنجم تا ۱۲ فروردین ۱۴۰۱ در سطح استان برگزار ‌شود.
وی تاکید کرد: در ۶ شهرستان استان اتوبوس گردشگری راه‌اندازی شده که هدف از این کار آشنایی مردم با جاذبه‌های تاریخی و گردشگری شهرهای استان است.
به گزارش ایرنا، آذربایجان غربی دارای بیش از یکهزار و ۷۰۰ بنا، تپه و محوطه تاریخی و باستانی است که سالانه مورد بازدید تعداد کثیری از گردشگران قرار می‌گیرد.
انتهای پیام/
افزایش بازدید از جاذبه‌های گردشگری آذربایجان غربی نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار