رئیس پلیس فتا آذربایجان شرقی:

قربانی درخواست واریز وجه فوری نشوید

1401/01/05 - 17:36 - کد خبر: 60582 نسخه چاپی

نصر: رئیس پلیس فتا آذربایجان شرقی گفت: کاربران فضای مجازی فریب پیام‌های دریافتی از صفحات جعلی و منتسب به دوستان و آشنایان خود مبنی‌بر درخواست واریز وجه فوری را نخورند.

به گزارش نصر، سرهنگ محسن محمودی در این خصوص اظهار کرد: گاهی مشاهده می‌شود که با مراجعه کابران فضای مجازی به پلیس فتا عنوان می‌کنند که حساب کاربری آنها مورد دسترسی غیرمجاز قرار گرفته و یا به نام آنها صفحه‌ای جعلی ایجاد شدهه است و از دنبال کنندگان آنها درخواست وجه می‌کنند.
وی افزود: زمانی که دنبال کنندگان صفحات چنین پیامی با عنوان اینکه نیاز فوری به کمک مالی به میزان مبلغی مشخص از طرف دوست، آشنا و سایر افراد دریافت کردند حتما توجه داشته باشند، قبل از واریز وجه و در سریع‌ترین زمان ممکن با صاحب صفحه تماس تلفنی حاصل کرده و او را در جریان کار قرار دهند.
وی بیان کرد: کاربران پس از بررسی صحت و سقم موضوع و پیام دریافتی از صاحب صفحه، متوجه جعلی بودن اکانت به نام دوستان و آشنایان شده و یا از مورد دسترس غیرمجاز قرار گرفتن آن صفحه توسط مجرمان سایبری آگاه شده و از واریز وجه خودداری کنند تا مورد کلاهبرداری واقع نشده و در دام این مجرمان گرفتار نشوند.
 محمودی یادآور شد: برای استفاده از فضای مجازی، افراد باید نسبت به تنظیمات حریم خصوصی و امنیتی خود توجه کرده، از رمزهای ترکیبی و پیچیده برای امنیت حساب خود استفاده کرده و حتماً نسبت به فعال سازی تایید دو مرحله‌ای اقدام کنند.
وی خاطرنشان کرد: هموطنان در مواجه با پیام‌های واریز وجه از طرف اکانت‌های مختلف و به‌خصوص افراد نزدیک خود، عجولانه برخورد نکنند چراکه ممکن است آن صفحه جعلی بوده و یا مورد دسترسی غیرمجاز قرار گرفته باشد و در صورت مورد بزه قرار گرفتن بلافاصله به پلیس فتا مراجعه کنند.
وی به کاربران فضای مجازی توصیه کرد: کاربران هوشیار باشند در صورتی که حساب کاربری آنها مورد دسترسی غیرمجاز مجرمان قرار گرفت‌، در اولین فرصت به طریقی موضوع را به دوستان و آشنایان خود اطلاع داده تا از مورد کلاهبرداری واقع شدن آنان جلوگیری کنند.
به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس آذربایجان شرقی، رئیس پلیس فتا استان گفت: پلیس فتا به صورت شبانه روزی آماده‌ی پاسخگویی به شهروندان و کاربران بوده و شهروندان می‌توانند مشکلات خود را در خصوص فضای مجازی با مراجعه حضوری به پلیس فتا و یا استفاده از سایت پلیس فتا به نشانی http://www.cyberpolice.ir و تماس با مرکز فوریت‌های سایبری به شماره ۰۹۶۳۸۰ با ما در میان بگذارند. 
انتهای پیام/
قربانی درخواست واریز وجه فوری نشوید نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار