از ۲۵ اسفند تا ۴ فروردین‌ماه انجام شد:

ثبت بیش از هفت میلیون تردد در محورهای مواصلاتی آذربایجان شرقی

1401/01/04 - 22:37 - کد خبر: 60574 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی از ثبت بیش از ۷ میلیون تردد از ۲۵ اسفندماه تا ۴ فروردین‌ماه در محورهای مواصلاتی استان خبر داد.

به گزارش نصر، اروجعلی علیزاده در گفت‌وگویی با اشاره به این‌که آذربایجان‌شرقی ۱۴ هزار کیلومتر راه ارتباطی اعم از روستایی، اصلی و آزادراه دارد، اظهار داشت: این راه‌ها شامل ۱۰ هزار کیلومتر راه روستایی و ۴ هزار کیلومتر راه اصلی، فرعی، آزادراه و بزرگراه می‌شود و از مجموع ۴ هزار کیلومتر، ۳ هزار کیلومتر راه‌های شریانی اصلی و ترانزیتی است و سالانه بیش از ۲۵۰ میلیون تردد در جاده‌ها، بزرگراه‌ها و آزادراه‌های استان ثبت می‌شود.
شناسایی ۶۵ نقطه حادثه‌خیز در محورهای مواصلاتی استان
مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی از شناسایی ۶۵ نقطه حادثه‌خیز در محورهای مواصلاتی استان خبر داد و افزود: در سال ۱۴۰۱ رفع نقاط حادثه‌خیز در محورهای مواصلاتی آذربایجان‌شرقی را در دستور کار داریم و با تشکیل تیم مجرب جهت شناسایی نقاط حادثه‌خیز، مجدداً ۷۰ نقطه حادثه‌خیز را در جاده‌های استان احصاء کردیم و به ترتیب اولویت نسبت به رفع نقاط حادثه‌خیز اقدام می‌کنیم.
وی بابیان اکیپ‌هایی متشکل از راهداری، پلیس‌راه و هلال‌احمر در نقاط حادثه‌خیز آذربایجان‌شرقی در قالب طرح نوروزی مستقر شده‌اند، گفت: ۳۲۰ بنر نوشته نیز در ۷۰ نقطه حادثه‌خیز در محورهای مواصلاتی آذربایجان‌شرقی نصت شده و در کنار اقدامات زودبازده، ۱۵ دستگاه جرثقیل اجاره کرده و در مقابل پاسگاه‌های پلیس‌راه مستقر کرده‌ایم تا خدای‌ناکرده در صورت وقوع حوادث رانندگی بتوانیم امدادرسانی کنیم.
احتمال اوج‌گیری کولاک برف در گردنه‌های گویجه‌بئل و سامبران
علیزاده اضافه کرد: خوشبختانه هیچ‌گونه محدودیت تردد برای مسافران نوروزی در محورهای مواصلاتی آذربایجان‌شرقی وجود ندارد، اما احتمال اوج‌گیری کولاک برف در گردنه‌های گویجه‌بئل و سامبران منطقه‌ی ارسباران وجود دارد.
مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی با تأکید بر این‌که بیش از ۷ میلیون تردد از ۲۵ اسفندماه تا ۴ فروردین‌ماه در محورهای مواصلاتی آذربایجان‌شرقی ثبت شده است، یادآور شد: تردد در محورهای مواصلاتی استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش ۱۲ درصدی را شاهد هستیم و خوشبختانه بر اساس آمار پلیس‌راه، از ۲۵ اسفندماه تا ۴ فروردین‌ماه در محورهای مواصلاتی آذربایجان‌شرقی ۳۱ کاهش تصادفات رانندگی داریم.
اجرای پویش همراهان سفر ایمن در آزادراه پیامبر اعظم حدفاصل تبریز تا زنجان
وی بر لزوم رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی و مسائل ایمنی از سوی کاربران جاده‌ای تأکید کرد و گفت: عمده تخلفات رانندگی که در محورهای مواصلاتی آذربایجان‌شرقی اتفاق می‌افتد عمدتاً عدم رعایت فاصله‌ی طولی، سرعت و سبقت غیرمجاز و خستگی و خواب‌آلودگی است، لذا از رانندگان محترم درخواست داریم تا به قوانین احترام گذاشته و از رانندگی طولانی‌مدت پرهیز کنند.
علیزاده از اجرای پویش همراهان سفر ایمن در آزادراه پیامبر اعظم حدفاصل تبریز- زنجان خبر داد و تشریح کرد: این پویش در مجتمع خدماتی شقایق با هدف خدمات‌رسانی به مسافران نوروزی و همراه با برنامه‌های متنوع موسیقی محلی آذربایجان، آموزشی، مسابقه برای کودکان اجرا می‌شود.
انتهای پیام/
ثبت بیش از هفت میلیون تردد در محورهای مواصلاتی آذربایجان شرقی خبرگزاری مهر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار