فرمانده انتظامی آذربایجان‌شرقی خبر داد:

افزایش ۲۵درصدی فوتی‌های تصادفات رانندگی در آذربایجان‌شرقی

1400/12/29 - 10:18 - کد خبر: 60527 نسخه چاپی

نصر: فرمانده انتظامی آذربایجان‌شرقی از افزایش ۲۵ درصدی آمار فوتی‌های تصادفات رانندگی در استان در ۱۱ ماه گذشته خبر داد و گفت: در این مدت ۸۲۳ نفر جان خود را از دست داده اند.

به گزارش نصر، سردار حسین عبدی روز شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ۱۵ هزار نفر نیز در این مدت بر اثر تصادفات رانندگی دچار مصدومیت شدند.
وی افزود: آذربایجان شرقی در تخلفات راهنمایی و رانندگی از میانگین کشوری بالاتر بوده، اما در سایر جرائم از نظر فروانی از میانگین کشوری در رده پایین تری قرار دارد.
عبدی گفت: در تعداد کل تصادفات نیز نسبت به سال قبل با کاهش هفت درصدی مواجه هستیم، اما در تعداد مجروحان سوانح رانندگی سه درصد افزایش داریم که نشان از افزایش تصادفات فوتی و جرحی در استان است.  
این مقام ارشد انتظامی استان گفت: در بررسی علل اصلی تصادفات فوتی در استان، بیشترین فراوانی به ترتیب مربوط به عدم توجه به جلو ۳۵ درصد، انحراف به چپ ۲۱ درصد، تخطی از سرعت مطمئن ۲۲ درصد و خواب آلودگی و خستگی با ۶ درصد است.
عبدی از شناسایی مناطق حادثه‌خیز در سال‌جاری خبر داد و تشریح کرد: استفاده از ابزارها و دوربین‌های نظارتی و کنترلی در دستور کار پلیس راه و راهور بوده و در سطح استان ۷۱ نقطه حادثه‌خیز شناسایی شده که در تعطیلات نوروزی نسبت به آشکارسازی این نقاط اقدام خواهد شد.
عبدی، سامانه ۱۱۰ را پل ارتباطی مردم با پلیس عنوان کرد و بیان کرد: تلفن ۱۱۰ مرکز فوروریت‌های پلیسی به‌طور شبانه‌روزی در اختیار شهروندان قرار دارد و امسال یک میلیون و ۹۰۰ هزار تماس با ۱۱۰ استان برقرار شده که ۵۰ درصد این تماس‌ها عملیاتی شده است؛ همچنین سامانه پیامکی فوریت‌های ۱۱۰ برای افراد سخت گویش و ناشنوا نیز در استان راه‌اندازی شده است.
انتهای پیام/
افزایش ۲۵درصدی فوتی‌های تصادفات رانندگی در آذربایجان‌شرقی نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار