خبر/

دیدار خزعلی با سیما بحوث در سازمان ملل

1400/12/28 - 09:02 - کد خبر: 60510 نسخه چاپی

نصر: انسیه خزعلی معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده، در حاشیه شصت و ششمین نشست کمیسیون مقام زن در مقر سازمان ملل متحد در نیویورک با خانم سیما بحوث، مدیر اجرایی بخش زنان سازمان ملل دیدار و گفت وگو کرد.

به گزارش نصر، در این دیدار، خدمات ایران به پناه‌جویان و زنان بازمانده از تحصیل افغانستان، برنامه‌های توانمندسازی اقتصادی بانوان در سطح ملی و در اتحادیه کشورهای حاشیه اقیانوس هند، دستاوردهای کشور ور راستای ارتقای آگاهی بانوان در مناطق روستایی و در مواجهه با بلایای طبیعی، حمایت از بانوان شاغل با ایجاد تسهیلاتی نظیر دورکاری، ۹ ماه مرخصی زایمان و ساز وکارهای حفظ امنیت زنان در محیط کار مورد بررسی قرار گرفت.
در ادامه، مواضع جمهوری اسلامی ایران نسبت به کنوانسیون رفع تبعیض علیه زنان و مسایل مرتبط با ازدواج زودهنگام دختران طرح و بررسی شد.
به گزارش ایرنا، شصت و ششمین دور از نشست های سالیانه کمیسیون مقام زن بعد از دو سال وقفه به دلیل شیوع کرونا از روز دوشنبه  ۱۴ مارس (۲۲ اسفندماه ۱۴۰۰) در مقر سازمان ملل متحد در نیویورک برگزار شده است.
این نشست که  تا ۲۵ مارس ۲۰۲۲ (۵ فروردین ۱۴۰۱ ) ادامه خواهد داشت با حضور رهبران و مقامات عالی رتبه حوزه زنان کشورها برگزار شده است.
نشست امسال کمیسیون مقام زن با عنوان «دستیابی به برابری جنسیتی و توانمندسازی همه زنان و دختران در زمینه تغییر اقلیم سیاست ها و برنامه های کاهش خطرات زیست محیطی و بلایا » ادامه دارد.
کمیسیون مقام زن یکی از نخستین نهادهای بین‌المللی است که ذیل شورای اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل متحد به منظور تصمیم گیری و سیاستگذاری برای بهبود شرایط زنان در جای جای دنیا ایجاد شده است.
این کمیسیون، اصلی ترین رکن بین‌المللی است که در خصوص کلیه مسائل مرتبط با زنان، پیشنهادات و گزارش های خود را به دبیرکل سازمان ملل متحد، ارائه کرده و در موارد ضروری برای جلوگیری یا کاستن از موارد نقض حقوق زنان اقدامات فوری صورت می دهد.
در انتخابات اخیر این کمیسیون، با وجود همه کارشکنی‌ها، شاهد موفقیت چشمگیر کشورمان در کسب ۴۳ رای از ۵۴ رای کشورهای عضو شورای اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل متحد بودیم. عضویت رسمی جمهوری اسلامی ایران در این نهاد تاثیرگذار ملل متحد، از سال جاری آغاز شده و تا  ۴سال ادامه خواهد داشت.
این دستاورد بزرگ فرصت مغتنمی در اختیار جمهوری اسلامی ایران قرار داد تا به شکل پویا، مواضع برحق نظام در موضوع زن و خانواده را در مجامع جهانی مطرح کند.
انتهای پیام/
دیدار خزعلی با سیما بحوث در سازمان ملل خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار