امام جمعه موقت تبریز:

اگر قوی نباشیم دشمن ما را می‌شکند

1400/12/27 - 14:51 - کد خبر: 60495 نسخه چاپی

نصر: امام جمعه موقت تبریز به جریانات و اتفاقات اوکراین و درس بزرگی که باید از این اتفاقات گرفت، اشاره و تاکید کرد: طبق رهنمود رهبری، باید قئوی باشیم،زیرا اگر قوی نباشیم دشمن ما را می‌شکند.

به گزارش نصر، حجت‌ الاسلام و المسلمین مهدی عالی در خطبه‌های عبادی و سیاسی نماز جمعه تبریز که با حضور با شکوه نمازگزاران و رعایت دستورالعمل های بهداشتی در مصلای امام خمینی(ره) تبریز برگزار شد، اظهار کرد: دشمن وقتی از خاورمیانه جدید حرف می‌زند و آن را مطرح می‌کند منظورش تجزیه عراق و سوریه است که کور خوانده است.  
وی به اعدام دسته جمعی روزهای اخیر در عربستان سعودی که ۸۱ نفر را یکجا با شمشیر سر بریدند اشاره کرد و گفت: ۴۱ نفر از آنها شیعه بودند و زیر سی سال سن داشتند.
وی با ابراز تاسف از برخی رفتارهای حقیر جهانی توضیح داد: دنیا در برابر این اعدام ها سکوت کرد.  
خطیب نماز جمعه تبریز ادامه داد: توییت‌های برخی از سلبریتی‌های حقیر داخلی را نگاه کنید که برای اوکراین چه توییت و استوری‌هایی می‌گذارند اما در برابر این جنایت بشری سکون کرده اند.  
عالی به حمله موشکی سپاه  به مقر جاسوسی و آموزشی صهیونیست‌ها در اربیل عراق اشاره کرد و گفت: درود و آفرین بر دلاورمردان سپاه، چراکه امنیت ما خط قرمز ماست و در این خصوص با کسی شوخی نداریم.   
وی به تذکر رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه دوران بزن در رو تمام شده است اشاره کرد و گفت:  یکی بزنید ۱۰ تا می‌خورید که این حرف را بارها در عمل هم نشان دادیم و ابهت آمریکا ره ا شکسته ایم.  
عالی ادامه داد: اگر مراکز جاسوسی جمع آوری نشود خودمان آنها را پاک سازی می کنیم
عالی با تاکید بر اینکه در موضوع اخیر موشکباران مقرر جاسوسی در اربیل هم از خیلی قبل هشدار و تذکرها داده شده بود، تصریح کرد: مسوولان جمهوری اسلامی ایران بارها به دولت عراق و اقلیم کردستان هشدار داده بودند ولی آنها به این تذکر توجهی نکردند و در نهایت خودمان برای جمع‌آوری این مقرر دست به کار شدیم.  
امام جمعه موقت تبریز با ابراز تاسف از موضع‌گیری برخی از گروه‌های عراقی گفت: آنهایی موضع گیری کردند چرا در دیگر موارد از جمله جنایات و اعدام های عربستان چیزی نمی گویند.
وی همچنین در بخش عبادی خطبه‌ها نیز گفت: قرآن برای آینده بشریت و آینده حاکمیت زمین یک وعده روشن و حتمی الهی است و جامعه توحیدی خواهد بود و آثار شرک از بین خواهد رفت.  
امام جمعه موقت تبریز با بیان اینکه ما در زمان غیبت قرار داریم و وظایفی بر عهده‌مان است، گفت: انتظار، صبر و شکیبایی در این دوران طولانی غیبت یک عبادت است و اگر نگاه عمیق به انتظار داشته باشیم به این برخورد خواهیم کرد که انتظار توام با صبر و شکیبایی و امید و ایمان و تقوا باید باشد. 
انتهای پیام/
اگر قوی نباشیم دشمن ما را می‌شکند خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار