شهردار زنجان؛

پروژه‌های با زمان طولانی در شهر نخواهیم داشت

1400/12/26 - 13:47 - کد خبر: 60472 نسخه چاپی

نصر: شهردار زنجان با بیان اینکه شهروندان از طولانی شدن انجام پروژه‌های شهری گلایه دارند، گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های دقیقی که داریم مبنای ما این است که از طولانی شدن زمان اجرای پروژه های کوچک و بزرگ در شهر جلوگیری کنیم.

به گزارش نصر، علیرضا فیروزفر روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه رویکرد شهرداری فراهم کردن رفاه و توزیع خدمات عادلانه در شهر است، افزود: در این راستا پروژه های شهری نیز با این رویکرد اجرایی می‌شود، به طور مثال می‌شود به احداث پارک بزرگ هاشمی نژاد در مساحت ۶.۵ هکتار در منطقه بیسیم زنجان اشاره کرد.  
وی با بیان اینکه دفاع از حقوق شهروندی وظیفه شهرداری است، اظهار داشت: شهروندان حق دارند در شهری آباد و زیبا زندگی کنند.  
فیروزفر به لزوم همکاری سایر دستگاه های اجرایی با شهرداری در بهبود امور شهر تاکید کرد و اظهار داشت: دستگاههای اجرایی باید در کنار شهرداری باشند؛ در این راستا استاندار زنجان نیز پشتیبان کامل مدیریت مسائل شهری هستند که امیدواریم این جهت گیری نتایج مطلوبی برای شهر زنجان در پی داشته باشد.  
شهردار زنجان با بیان اینکه برنامه های فرهنگی نیز در اولویت شهرداری است، اظهار داشت: سال آینده، بر فرهنگ شهروندی متمرکز خواهیم شد تا شهری با محیطی سالم و توأم با آرامش داشته باشیم.  

پروژه های نمیه تمام از عمده مشکلات شهری در زنجان است 
فیروزفر با بیان اینکه پروژه های نیمه تمام از عمده مشکلات شهری در زنجان است، گفت: اجرای برخی پروژه ها مثل سبزه میدان، مشارکت عوامل دخیل دیگری مثل شرکت برق و آب را هم می طلبد و امیدواریم با پیگیری های انجام شده شاهد افتتاح فاز یک این پروژه در سال آینده باشیم.  
وی ادامه داد: پروژه دوربرگردان پل امام حسن(ع) و بازگشایی محور پادگان ارتش نیز سوم خرداد سال آینده به بهره برداری می رسند.  
شهردار زنجان با بیان اینکه پارکینگ طبقاتی خیابان سعدی نیز در آینده نزدیک افتتاح می شود، اظهار داشت: ساماندهی بازار سنتی زنجان از دیگر پروژه های مهم شهرداری در سال آینده است.  
وی خاطرناشن کرد: تلاش ما این است که مردم را در تصمیم سازی و تصمیم گیری و نظارت بر اجرای پروژه ها دخیل کنیم.
 
کارهای ساماندهی ترافیک شه رزنجان منجسم و جامع نبوده است
شهردار زنجان در بخش دیگری از سخنان خود به مساله ترافیک در شهر زنجان اشاره کرد و گفت: در این خصوص کارهای زیادی صورت گرفته ولی این کارها انسجام نداشته و بر اساس یک برنامه جامع نبوده است.  
فیروزفر با بیان اینکه ایستگاه های اتوبوس وسط خیابان های مرکز شهر برچیده می شود، افزود: تمهیدات مقدمات برای این منظور انجام شده است.  
وی با بیان اینکه حلقه مفقوده ناوگان حمل و نقل عمومی شهر زنجان، عدم اطلاع رسانی است، گفت: شهروندان اگر از نحوه ارائه خدمات مطلع باشند، بخش قابل توجهی از مسائل رفع می شود.  
شهردرا زنجان از اضافه شدن ۱۸ دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل و نقل شهری خبرداد و گفت: ۳۶ دستگاه مینی بوس نیز برای تقویت این ناوگان در حال تهیه و خریداری است.  
فیروزفر تجمع مشاغل پرمراجعه مثل مطب ها را از عوامل مهم ترافیک مرکز شهر زنجان عنوان کرد و اظهار داشت: شهرداری آماده همکاری با دانشگاه علوم پزشکی برای آماده کردن منطقه ای است که صنف پزشکان در آن مستقر شوند.  
وی جانمایی بازارهای صنفی برای حرفه های مختلف را از برنامه های مهم شهرداری زنجان برشمرد و افزود: البته در این خصوص به این مساله هم نگاه می کنیم که کسب و کار مرکز شهر از رونق نیفتد.  

افزایش ۵۶ درصدی بودجه سال ۱۴۰۱ شهرداری زنجان 
فیروزفر با بیان اینکه بودجه سال ۱۴۰۱ شهرداری زنجان نسبت به امسال افزایش ۵۶ درصدی دارد، گفت: اقتضای شرایط حاضر این بود که بودجه شهرداری زنجان افزایش قابل ملاحظه ای داشته باشد و شاید در تاریخ شهر زنجان این میزان افزایش بودجه نسبت به سال قبل، بی سابقه باشد.
وی تصریح کرد: افزایش و رشد بودجه به معنای تحمیل هزینه و بار بر گُرده مردم نیست بلکه سعی کردیم با تکیه بر درآمدهای کوششی بودجه سال آینده را تدوین کنیم.
شهردار زنجان با بیان اینکه نرخ عوارض شهرداری برای سال آینده نسبت به امسال کاهش پیدا کرده است، افزود: در واقع افزایش بودجه شهرداری همراه با کاهش نرخ عوارض بوده است. 
انتهای پیام/
پروژه‌های با زمان طولانی در شهر نخواهیم داشت خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار