معاون رئیس جمهور:

روحیه شهادت طلبی و انقلابی گری در کشور تضعیف شده است

1400/12/25 - 12:41 - کد خبر: 60432 نسخه چاپی

نصر: فرمانده سپاه در دوران دفاع مقدس و معاون اقتصادی رئیس جمهور گفت: روحیه شهادت طلبی و انقلابی گری در کشور تضعیف شده است.

به گزارش نصر، محسن رضایی ظهر امروز در مراسم بزرگداشت شهدای عملیات بدر و شهید تجلایی در تبریز گفت: یاد و خاطره شهدای آذربایجان و انسان‌های شریف و فداکاری که به ایران آبرو و عزت دادند گرامی می‌داریم. شهید تجلایی، بزرگواری که در دفاع مقدس نقش بزرگی داشت اما کمتر در مورد این نقش در ایران صحبت شده است.
وی گفت: همسر ایشان مانند یک شمع ایستاد و سوخت و میراث بزرگ این شهید که فرزندان ایشان بود را حفظ کرد. همسر شهید تلاش‌های زیادی بعد از شهادت ایشان داشت و مثل علی گمنام بود. انگار شهدا لحظه شماری می‌کردند که شهید شوند، طبیعت انسان این است که از مرگ فرار می‌کند، این کلمه برای ما شیعیان آشنا است چون ما با فلسفه کربلا اعتقاد پیدا کردیم.
رضایی با بیان اینکه در دفاع مقدس با حضور رزمندگان، شهادت جایگاه خودش را پیدا کرد، ادامه داد: برای خیلی‌ها سوال هست که چرا اینها عاشق شهادت هستند؟ این شهدا، زندگی، خانواده و شهادت را دوست داشتند، از امامشان در کربلا شنیدند. شهدا اوج زندگی خودشان را شهادت می‌دانستند و شهید تجلایی خانواده تشکیل داده بود و فرزندانی داشت تا آنها، راه ایشان را ادامه بدهد.
وی با تاکید بر اینکه گریه مادران بعد از شهادت بخاطر ناراحتی نبود و فرزندان دوم و سومی را هم می‌فرستادند برای جنگ، گفت: ایران امروز به اقتدار رسیده و امنیت دارد، جنگ‌های که اخیراً انفاق افتاده آمریکایی هوایی که از اوکراین حمایت می‌کردند نشان دادند که فقط در زبان بود.
شهید علی تجلایی محصول مکتب اسلام و انقلاب است
معاون رئیس جمهور ابراز داشت: شهید علی تجلایی محصول چنین مکتبی است و کارهای بزرگی هم کرده است، من نقش شهید تجلایی در سوسنگرد را به مقاومت مردم تبریز در مشروطه تشبیه می‌کنم زیرا در سایر شهرها مشروطه شکست خورد اما در تبریز مردم هفته‌ها مقاومت کردند و کمبود غذا و نان را تحمل کردند اما دست از مقاومت برنداشتند.
رضایی ادامه داد: همین اتفاق در سوسنگرد رخ داد و این بار قهرمان ستارخان نیست و شهید علی تجلایی است، عراق به کشور حمله کرده و چند شهر سقوط کرده و سوسنگرد محاصره شده است. در شهر فقط ۱۵۰ نفر به فرماندهی شهید تجلایی باقی مانده و جنگ ادامه پیدا می‌کند کسی که این گروه‌ها را فرماندهی می‌کند یک فرمانده تبریزی به نام شهید تجلایی است.
وی با اشاره به اینکه بسیاری از فرماندهان از جمله حاج قاسم سلیمانی را شهید تجلایی آموزش داده است، گفت: ما نباید از تحریم‌ها برسیم باید از فروپاشی شهادت برسیم، اگر در اقتصاد کشور همان روحیه بود ایران در تورم نبود. تحریم، جنگ اقتصادی می‌باشد که به تمامی خانه‌ها کشیده می‌شود و ایران می‌توانست در اوج تحریم‌ها رشد داشته و فقیر هم نداشته باشد چون فلسفه شهادت و انقلابی در کشور ما تضعیف شده است.
رضایی ادامه داد: شهید تجلایی خدا را ارباب می‌دانست نه آمریکا و اعتماد به نفس داشت. توکل به خدا، اعتماد به نفس باید در جامعه اوج پیدا کند.
فرمانده سپاه عاشورا نیز در این مراسم گفت: اگر آقا مهدی، امروز شهید مهدی باکری شد در سایه شناخت محسن رضایی بود.
سرتیپ دوم پاسدار اصغر عباسقلیزاده ادامه داد: در دوران مقدس ما در عین مظلومیت و تحریم بودیم و در مقابل جهان شرق و غرب مقاومت کردیم که انتخاب فرماندهان ما در آن دوران مدیون آقا محسن رضایی است
وی گفت: اگر حاج قاسم کشور ما را در منطقه امن نگه داشت و برای کشور ما افتخار کسب کرد مدیون کشف محسن رضایی است.
انتهای پیام/
روحیه شهادت طلبی و انقلابی گری در کشور تضعیف شده است خبرگزاری مهر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار