سخنگوی قوه قضاییه:

درباره نازنین زاغری نمی‌دانم به چه شکل تصمیم گرفته شده است

1400/12/25 - 12:29 - کد خبر: 60431 نسخه چاپی

نصر: سخنگوی قوه قضاییه گفت: در بحث مبارزه با مفاسد بیشترین نقش را رسانه دارد زیرا در بین مردم است و پل ارتباط بین مردم و مسئولان است.‌

به گزارش نصر، خداییان سخنگوی قوه قضاییه در آخرین نشست خبری سخنگوی قوه قضاییه در سال ۱۴۰۰ گفت: رسانه ها بر تمام جوانب زندگی انسانها سایه افکنده اند. یکی از نقش های رسانه جامعه پذیر کردن افراد است. رسانه با ارتباط تنگاتنگ با مردم به مرور و بصورت تدریجی و مستمر، هنجارهای فرهنگی را به مردم منتقل می کنند و افراد با جامعه هم نوا می شوند و این نقش رسانه است‌.
وی افزود: آگاهی بخشی یکی از کارکردهای رسانه است که در موضوعات مختلف این اطلاعات در اختیار مردم است و بصیرت افزایی و  انعکاس اخبار و اطلاعات  نقش رسانه است. رسانه زبان گویای مردم است.  
وی ادامه داد: در بحث مبارزه با مفاسد بیشترین نقش را رسانه دارد زیرا در بین مردم است و پل ارتباط بین مردم و مسئولان است.‌
خداییان افزود: رسالت رسانه،  انعکاس صحیح و دقیق اطلاعات و اخبار است. خدا نکند خبر صحیح نباشد و راجع به آبروی انسان باشد ما چطور می خواهیم پاسخ دهیم؟
وی افزود: اگر نقض قانون عادت شود ممکن است فردا گریبان خودم را  بگیرد؛ لذا  اجرای قانون اگر قانون هم بد باشد بهتر از نقض قانون است.
خداییان ادامه داد: برای اطلاعات مربوط به جلسه دادگاه باید مراحل آن طی  شود و اینکه هر روز زمانی که مردم تلویزیون را روشن می کنند با جلسه محاکمه روبرو شوند، مناسب نیست لذا انتشار زیاد خوب نیست ولی پرونده های مهم حتما منعکس می شود.‌
وی در رابطه با دیدار اصحاب  رسانه  با ریاست قوه قصاییه گفت:  ریاست قوه قضاییه ارتباط تنگاتنگی با اصحاب رسانه دارد و من درخواست شما را خدمت ریاست قوه قضاییه منعکس می کنم و ان‌شاءالله در سال آتی دیداری با اصحاب رسانه داشته باشد.
وی در ادامه درباره  پرونده واژگونی اتوبوس خبرنگاران محیط زیست گفت: این موضوع را  پیگیری می کنم.‌
وی درباره پرونده نازنین زاغری گفت: هنوز اینکه به چه شکل تصمیم گرفته شده است را نمی دانم و گفته ام اطلاعاتش را بیاورند شاید امروز نتیجه را اعلام‌ کنیم.
خداییان در پاسخ به ایسنا درباره اینکه آیا نرخ دیه سال آینده تعیین شده است؟  گفت: هنوز اعلام نشده است.
در ابتدای نشست سخنگوی قوه قضاییه، رضویان مشاور و رئیس دفتر سخنگوی قوه قضائیه گفت: به  ۱۷۲ سوال خبرنگاران در مدت ۶ ماه و اندی  پاسخ داده شده که ۴۳ مورد اقتصادی، ۱۸ مورد  سیاسی،  ۲۰ مورد در رابطه با اتباع خارجی ، در زمینه اجتماعی  ۳۵ مورد و در مورد  مسائل حقوقی ۵۵ مورد بوده است.
وی افزود: ۱۹۴ نشست از زمان آقای محسنی اژه ای  برگزار شده که بعد از ایشان آقای اسماعیلی بود و اکنون هم آقای خداییان  است.  از ۱۹۴ نشست برگزار شده،  ۴ هزار و ۲۲۷  سوال مطرح شده است‌ که ۱۱۶۹ سوال در حوزه مفاسد اقتصادی مطرح شده،  ۷۴۹ مورد  سیاسی و ۳۶۱ سوال در خصوص اتباع خارجی مطرح شده و ۱۱۳۱ سوال در زمینه مسایل حقوقی بوده است.
انتهای پیام/
 درباره نازنین زاغری نمی‌دانم به چه شکل تصمیم گرفته شده است خبرگزاری ایسنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار