مشاور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات؛

سهم ایران از کسب و کار جهانی ۵۰ میلیارد دلار است

1400/12/24 - 13:38 - کد خبر: 60392 نسخه چاپی

نصر: رییس پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات گفت: ایران با داشتن یک درصد جمعیت جهان، نفوذ تکنولوژی بالاتری را دارد و سهم این کشور از کسب و کارهای جهانی ۵۰ میلیارد دلار است.

به گزارش نصر، محمدجعفر صدیق روز سه‌شنبه در مراسم انعقاد تفاهم نامه پارک فاوا با استانداری زنجان با اشاره به اینکه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در دوره جدید، ماموریت جدی خود را برپا سازی شبکه ملی اطلاعات تعیین کرده و مقام عالی وزارت نیز از عبارت فرمانده میدان در این خصوص استفاده کرده است.
وی یادآوری کرد: حجم کسب و کار شبکه جهانی اطلاعات ۵ هزار میلیارد دلار است که این میزان در ایران ۵۰ میلیارد دلار را شامل می‌شود.
رییس پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات با اشاره به اینکه ۵۰ میلیارد دلار چیزی در حدود هزار و ۲۰۰ هزار میلیارد تومان است، ادامه داد: این حجم کسب و کار می تواند برای یک پنچم خانوارهای ایرانی شغل کامل تامین کند.
به گفته وی، شغل کامل برای خانواری اطلاق می شود که بتواند با حقوق و یا درآمد حداقل ۱۵ میلیون تومان تمامی مایحتاج خود را تامین کند که در غیر اینصورت فعالیت های چند شغلی اجتناب ناپذیر است.
وی اضافه کرد: همین کسب و کار می تواند ۲۰ درصد خانوارهای ایرانی را بی نیاز کند یعنی اینکه شغل کامل بدهد و این به معنی نجات اقتصادی است.
رییس پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات، با اشاره به اینکه تحقق کامل شبکه ملی اطلاعات، زمینه ساز توسعه تمدن ایران زمین خواهد بود، اظهار داشت: حرکت ما باید در این راستا قرار گیرد.
صدیق تصریح کرد: امروز در استانداری زنجان تفاهم نامه ای امضا می شود که بر اساس آن مرکز منطقه‌ای شبکه توسعه اقتصادی دیجیتال پارک فاوا برپا می شود.
وی با اشاره به اینکه این مرکز منطقه ای به نوعی همکار پارک و دانشگاههای استان خواهد بود، ادامه داد: بر این اساس درقالب این همکاری تفاهم نامه دوم نیز با پارک استانی منعقد می شود که عمده  اختیارات و مسوولیت ما در شبکه به آنها منتقل می‌شود.
رییس پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات ادامه داد: پارک فاوا زنجان می تواند به پارک های دانشگاه‌های استان سرویس لازم را ارائه کند که حجم اولیه این تفاهم نامه در سال جاری چهار میلیارد تومان است که در صورت پیشرفت کار این میزان شهریور سال آینده در کمیته ای که نماینده استان نیز حضور دارد افزایش می یابد.
وی با اشاره به اینکه اعتباراتی در این قالب به شرکت های جوان پارک داده می شود،گفت: این پارک ها در صورت انجام کار و تولید محصول به کسب و کار هم نرسند اقدامات لازم برای آنها انجام می گیرد.
 این مسوول خاطرنشان کرد: جوانان ایرانی را از جوان بیکار به جوان بدهکار تبدیل نخواهیم کرد اما اگر جوانی مبلغ را گرفت و کار را رها کرد، ۲ برابر پول داده شده از او پس گرفته می‌شود.
انتهای پیام/
سهم ایران از کسب و کار جهانی ۵۰ میلیارد دلار است خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار