رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی تاکید کرد:

لزوم فرهنگ سازی برای جلوگیری از ویلاسازی و ساختمان سازی در اراضی مستعد کشاورزی

1400/12/24 - 09:39 - کد خبر: 60372 نسخه چاپی

نصر: رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی بر لزوم فرهنگ سازی برای جلوگیری از ویلاسازی و ساختمان سازی در اراضی مستعد کشاورزی تاکید کرد.

به گزارش نصر، اکبر فتحی در جلسه شورای اسلامی استان گفت: موضوعاتی که در این جلسه مطرح شد، بیشتر مربوط به تغییر کاربری اراضی، نهاده‌های دامی، نحوه‌ی توزیع کود، کانال‌های آبیاری و توزیع تراکتور بود که عمدتاً کشاورزان با این موارد درگیر هستند. 
وی افزود: از اعضای شورای استان انتظار دارم به‌عنوان رسانه عمل کنند و مسائل مطرح شده در این جلسه را به گوش کشاورزان نیز برسانند. 
فتحی ادامه داد: هدف ما در بخش کشاورزی استان، توجه به توسعه پایدار است چراکه نمی‌توان همه‌ی خواسته‌های کشاورزان را عملی کرد، در مواقعی خواسته کشاورزان مغایر با اصول توسعه‌ی پایدار و پدافند غیرعامل است، بنابراین بعضی تصمیم‌گیری‌ها طبیعی است که برخلاف نظرات و خواست کشاورزان باشد.
وی تاکید کرد: جلوگیری از تغییر کاربری اراضی مستعد کشت و جلوگیری از ویلاسازی و ساختمان سازی در این اراضی باید به فرهنگ عمومی تبدیل شود؛ در این موضوع باید از فرهنگهای گذشته فاصله بگیریم و واقعیتهای جامعه را در نظر بداشته باشیم چراکه اگر دل ما به حال نسل‌های آینده می‌سوزد، باید به فکر امنیت غذایی آنها نیز باشیم. 
فتحی گفت: استفاده از جاده بین مزارع فقط برای اراضی آبی است و برای دیم شامل نمی‌شود، در این ارتباط نیز می‌توانیم تفاهم نامه‌ای را با شورای استان منعقد کرده و همکاری در این زمینه داشته باشیم. 
رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی به رفع تداخلات اراضی در استان نیز اشاره کرد و گفت: از ۲۰۱۱ زمین ۱۲۴۰ قطعه دارای تداخل شناسایی شده‌اد و هدف غایی این طرح نیز صدور سند است که به کشاورزان اقتدار می‌بخشد بنابراین از اعضای شورا نیز انتظار داریم تا کشاورزان شهرستان خود را برای استقبال از این طرح و تهیه سند ترغیب کنند. 
فتحی افزود: در خصوص توزیع کود ما به استفاده درست و اصولی تاکید داریم و کشاورزان باید در استفاده از کود توجه کنند که ترکیب کودهای ازت، اوره، فسفات و ریزمغذی‌ها به کار ببرند تا عملکرد آنها افزایش یابد.

6 هزار نفر از آذربایجان شرقی عضو شوراهای شهر و روستا هستند
رئیس شورای اسلامی استان نیز در این جلسه گفت: شوراها نهادهای مردمی هستند که از جمله وظایف آنها احصا مشکلات و ارائه پیشنهاد برای آنها است.
به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان، شهرام دبیری با اشاره به اینکه در استان ۶۰۰۰ نفر عضو شوراهای شهر و روستا هستند، افزود: ما درصدد هستیم تا هماهنگی‌های لازم را برای حل مشکلات شهرستانها انجام دهیم، در این جلسه نیز مسائل و مشکلات بخش کشاورزی شهرستانها از سوی اعضا شورای استان مطرح شد تا با کمک و هماهنگی رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی، راهکاری برای آنها در نظر گرفته شود.
انتهای پیام/
لزوم فرهنگ سازی برای جلوگیری از ویلاسازی و ساختمان سازی در اراضی مستعد کشاورزی خبرگزاری ایسنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار