در چهارمین نشست خبری عضو شورای شهر تبریز مطرح شد:

ظلم سخاوتمندانه در شورای شهر تبریز! / سم پاشی علیه هوشیار خیانت به شهر است / شخصیت ژله ای انقلابی نیست

1400/12/24 - 09:53 - کد خبر: 60371 نسخه چاپی

نصر: عضو شورای اسلامی شهر تبریز گفت: در زمان شهردار قبلی اعضای شورای شهر برای تغییر مدیران درجه سه و چهار نظر می‌دادند و خطاب به شهردار می‌گفتند اینگونه نمی‌شود! در حقیقت سخاوتمندانه ظلم کردند!

به گزارش نصر، چهارمین نشست "روح الله رشیدی" با خبرنگاران، اهالی فرهنگ و اصحاب رسانه با موضوع بازخوانی فراز و نشیب های هفت ماهه ی شورای ششم عصر دیروز دوشنبه 23 اسفند در صحن علنی جلسات شورای شهر تبریز برگزار شد.

کج فهمی اعضای شورا در محتوای پوستر مرحوم دلدوزی
رشیدی در ابتدای جلسه یاد و خاطره طراح و هنرمند متعهد و انقلابی زنده یاد استاد "مجید دلدوزی" که سالگرد وفاتش همزمان با 24 اسفند بود گرامیداشت و افزود: دلدوزی، سال ۱۳۶۳ زمانی که حزب الله لبنان به تازگی راه اندازی شده بود، به لبنان رفت و در آنجا نیز کارهای هنری و تبلیغی فراوانی انجام داد که مهمترین آنها، طراحی آرم حزب الله بود؛ او هیچوقت کارها را به نام خود نمی‌زند اما نشانه‌های اصلی نشان می‌دهد که فرد بسیار مؤثری در طراحی این آرم بوده است، اوج کارهایش در دهه ۷۰ است که کنگره سرداران شهید را برگزار و ده‌ها کتاب را طراحی کرد، دهه ۸۰ و ۹۰ و بعد از بازنشستگی از سپاه، شروع به ارتباط با گروه‌های مردمی کرد و از سال ۸۹، درگیر این کارها بود و تعداد زیادی فراخوان هنری خودجوش برای حضور جوانان منتشر می‌کرد، آخرین کارش برای شهادت حاج قاسم سلیمانی با عنوان «قیام قاسم» بود، البته کارش در رابطه با کرونا نیز در دست انجام بود که نیمه تمام ماند.
رشیدی در ادامه به اتفاقات ماه گذشته شورا اشاره کرد و گفت: زمانی که دهه فجر در تبریز هیچ اتفاقی نمی افتاد ایشان با هزینه شخصی دهه فجر را در تبریز پر رنگ می‌کرد؛ پوستر هایی که آقای دلدوزی با عنوان"بیز بو شاهی ایستمیروخ وسلام" کار کرده بود با تمام دلسوزی بود؛ این شعاری بود که شهر تبریز در اربعین شهدای قم به صورت شهر جنگ زده درآمد و حکومت نظامی اعلام شد، مضمون شعارهایی که مردم در آن روز سر می‌دادند طرفداری از نهضت امام خمینی(ره)، سرنگونی رژیم طاغوت، برقراری عدالت اسلامی و رفع ظلم و ستمی بود که توسط پلیس و ساواک بر مردم حاکم شده بود.
وی افزود: اما متاسفانه در دهه فجر امسال کج فهمی برخی اعضای شورای شهر را در محتوای این پوستر دیدیم، مرحوم دلدوزی اوج هنری را در بهمن ماه و ایام الله دهه فجر آفریده بود.

کم زحمت ترین کار برگزاری نشست خبری است
رشیدی در ادامه به برگزاری نشست های خبری خود اشاره کرد و گفت: کم هزینه ترین و کم زحمت ترین کاری که برای شورا می‌توانستم انجام دهم این بود که چنین جلسه ای جهت اطلاع رسانی و همنشینی را برگزار کنم، این جلسه در پایان سال به ضرورت حس شد و باید زودتر اتفاق می افتاد اما حواشی استیضاح و انتخاب شهردار جدید این اجازه را نمی داد.

سم پاشی علیه هوشیار
وی در ارتباط با اینکه آیا 6 عضو که به شهردار منتخب رای نداده اند؛  اقداماتی انجام خواهند داد یا خیر، گفت: تنشی به هیچ وجه از طرف ما نخواهد بود، مشی و سیره هفت ماهه گذشته ما نیز این را نشان داده است، این نوع کار ها را دور از شان و خیانت به شهر می دانیم.
وی افزود: تمام فعالیت های خود را شفاف و صریح اعلام می کنم، 6 نفر هم صراحتا رای های خود را در معرض دید عموم قرار دادیم و به عنوان وکلای مردم در جهت حل مسائل مردم کار خواهیم کرد.
وی تاکید کرد: پیش بینی می کنم بخاطر بستر هایی که ایجاد شد احتمالا اتفاقاتی بیفتد، مطمئن باشید کسانی که مخالف استیضاح شهردار سابق بودند هیچ نوع ضرری نخواهند داشت.

دوران پسا استیضاح رنجبر
وی در واکنش به اتفاقات پسا استیضاح گفت: در استیضاح آقای رنجبر پیامد های بعد از استیضاح را در جلسه استیضاح یکی یکی خواندم و به اعضای محترم گفتم.
رشیدی افزود: شهر در حال ثبات بود که استیضاح اتفاق افتاد، نهایتا این روند تا اواسط سال آینده خواهد رفت و یک سال شورا تمام خواهد شد، ای کاش به عنوان اعضای شورای شهر همیشه به دنبال پروژه ها بودیم.
وی گفت: یکی از دلایلی که ما مخالف استیضاح بودیم ماده 74 قانون تشکیلات شورا ها بود که اعضا محق آن نبودند تا در مورد نصب مدیران سوال کنند، در جلسه ای که قبل از استیضاح 9 عضو شورا برگزار کرده بودند 21 دلیل برای استیضاح شهردار نوشته بودند که بعد از قرائت دوباره در همان جلسه 21 مورد به 4 مورد تقلیل یافت! 4 موردی که مشاور حقوقی شورا از لحاظ قانونی باز هم آن را جای اشکال می دانست اما اصرار کردند که حتی یک مورد هم اگر باشد کافیست و استیضاح انجام شود.
وی سوال کرد: الان که آقای رنجبر رفته است آیا در پروژه ها تغییری انجام شده است؟ در آن زمان هم گفتیم که در پایه های این پروژه ها مشکل وجود دارد، کارفرمای این پروژه ها نمی‌تواند از پس انجام این کار بربیاید، پروژه ای که قرار بود 8 ماهه تمام شود در ابتدای دور ششم شورا 10 درصد پیشرفت فیزیکی داشت، پیمانکار پروژه در تهران است و تفویض اختیار برای خرید محصولات نکرده است.
وی اضافه کرد: رمپ یوسف آباد یک پروژه مهمی است که مسیر را به روگذر عباسی انتقال می‌دهد و خوشبختانه کار های خوبی انجام شده است، شهرداری در آن پروژه 50 ملک را تملک کرد تا در آن جا میدان ایجاد شود.
وی با اشاره به برخی از اعضای شورای شهر، گفت: کسانی که فیلم می‌گرفتند از پروژه ارتش و می‌گفتند ترافیک را نگاه کنید آیا الان که رنجبر رفته مشکل حل شده است؟!

شخصیت ژله ای و زیگزاگی را نمی‌توان انقلابی تعریف کرد
وی با اشاره به اینکه شهردار منتخب بعد از اتمام پروسه قانونی صدور حکم موظف به پاسخگویی به اعضای شورای شهر است به موضوع انقلابی گیری اعضای شورا پرداخت و توضیح داد: انقلابی‌گری برای برخی از ماها پوشش است! این چه معنایی است که از انقلاب کرده ایم، انقلاب در مردم است این مردم بودند که در رابطه با استیضاح شهردار نظرات خودشان را در فضای مجازی مطرح کردند.
وی افزود: از اصول عدول نکرده ام، شخص انقلابی به یک معنی قابل پیش‌بینی است، شخصیت ژله ای و زیگزاگی را نمی‌توان انقلابی تعریف کرد.

جریان پرونده سازی شهریور ماه اکنون غیر فعال است!
رشیدی به اتفاقات شهریور ماه اشاره کرد و گفت: در آن زمان از شیر مرغ تا جان آدمیزاد برای وزارت کشور گسیل شد و یک عده آدمی که از شهرداری حقوق می‌گرفتند برای تهران پرونده سازی می‌کردند، اما خوشبختانه اکنون این جریان غیرفعال است!
وی اضافه کرد: آنها در آن زمان آبروی شهر را بردند، هر الف بچه ای در آن موقع با معاون وزیر کشور تماس می‌گرفت و هر بهانه ای می آوردند که رنجبر مشکل دارد!

سخاوتمندانه ظلم کردند!
وی در ادامه ضمن تقدیر از اهالی رسانه گفت: اگر رسانه ها نبودند جلسات شورا محل اعرابی نداشت، شورای شهر مدیون رسانه ها است.
وی در واکنش به اینکه به انتصابات اخیر سرپرستی که با هماهنگی هوشیار انجام می شود پاسخ داد: دخالت عضو شورا در انتصابات را غیرقانونی می دانم، خودم را ذی حق نمی‌دانم که درمورد انتصابات تذکر دهم این دور شان تریبون شورا است، مهم است اما ربطی به من ندارد و تذکر من غیرقانونی است، در زمان آقای رنجبر هم قائل بودم و اکنون هم به انتصابات قائلم.
وی افزود: در زمان شهردار قبلی اعضای شورای شهر برای تغییر مدیران درجه سه و چهار نظر می‌دادند و خطاب به شهردار می‌گفتند اینگونه نمی‌شود! در حقیقت سخاوتمندانه ظلم کردند!

به شهردار بگویید تعامل کند و بماند!
وی به آمار و ارقام پروژه ارتش در زمان آقای رنجبر اشاره کرد و گفت: نزدیک 40 درصد پیشرفت پروژه ارتش در چهار ماه اخیر اتفاق افتاد با اینکه در سخت ترین شرایط فصل کاری بود.
رشیدی در پاسخ به اینکه ارتباط با شهردار منتخب در رابطه با پروژه ها چگونه خواهد بود گفت: حتما به شهردار منتخب کمک خواهیم کرد تا بتواند پروژه ها را سریعا جلو ببرد، این خلاف مروت است، اخلاق انقلابی یعنی این؛ چون موضوع، مردم است.
وی به معیار های تعامل پرداخت و گفت: معیاری برای تعامل تشریح کردم، آیا موضوع تعامل این است که من در همان منصب قبلی بمانم و برای فلانی منفعت داشته باشد که این به معنای منفی آن است، قبلا عضو شورای محترم به ما می گفت به شهردار بگویید تعامل کند و بماند!

کذب محض است
وی در واکنش به مصاحبه خبرنگار نصر با رئیس شورای کلانشهر تبریز گفت: اینکه گفتند شهردار قبلی اخلاق حرفه ای نداشت کذب محض است، چرا سخاوتمندانه با هر چیزی بازی می‌کنیم؟
وی ادامه داد: افتخار می کنم علیه هیچ کدام از اعضا افترا نگفته ام اما برخی ها به راحتی آب خوردن این کار را انجام دادند.

تعارض منافع به یک مطالبه عمومی تبدیل شود
وی در ادامه از رسانه ها خواست موضوع تعارض منافع را به مطالبه عمومی تبدیل کنند و افزود: آیین نامه تعارض منافع 4 ماه طول کشید تا تصویب شود اگر چه دست انداز هایی نیز در این مورد وجود داشت، روز استیضاح مسائلی مطرح شد، یکی از مصادیق تعارض منافع مطرح شد.
وی ادامه داد: سر یکی از پروژه ها یکی از اعضای شورای شهر که عضو هیئت مدیره یکی از مجموعه ها است، اکنون بین مدیریت شهر و همان مجموعه سر یک پرونده املاکی اختلاف بوجود آمده است، همان عضو محترم که در هیئت مدیره است و لاجرم باید منافع مجموعه را تامین کند کدام طرف میز نشسته یا ایستاده است؟!
وی افزود: بعد از اتمام یکی از جلسات علنی آقای رنجبر را به جلسه ای بردند که همان عضو شورا هماهنگ شده بود برای اینکه در آن جلسه از شهردار تازه نفس دستوری گرفته باشد تا فلان مقدار از شهرداری به این مجموعه داده شود، مقاومت شهردار در هفته اول برجک زنی بود که بعد از استیضاح همچنان ادامه دارد، به این می گویند تعارض منافع.
وی ادامه داد: قوانین بالا دستی وجود دارد، رسمی تذکر خواهم داد به آن عضو شورا که تکلیفش را مشخص کند، کشاکشی که سر پروژه و پرونده بین شهردار و آن مجموعه اتفاق افتاد  به بیرون کشیده شد و فشار آن در استیضاح موثر بود، تعارض منافع مسئله آفرین است بنابراین یا عضو شورا بمان یا از آنجا استعفا بده.
وی به طرح دوم خود اشاره کرد و گفت: افتخار می کنم در این دوره پارتیزانی شورا تا این لحظه دو مورد طرح انسداد ورود به شهرداری و تعارض منافع را طرح کنیم، اگر چه در رابطه با طرح انسداد نیرو فشار های زیادی کشیده ام.

در استیضاح رنجبر حمایتی از بیرون مجموعه ندیدم
وی در ادامه با اشاره به فشاری که از بیرون مجموعه برای استیضاح شهردار سابق داشت گفت: در قضیه استیضاح فشار بیرونی وجود داشت، گفتند آقای رنجبر علیه امام جمعه سخنانی گفته است، این نوع نفرات را قابل گفت‌وگو نمی‌دانم.
وی افزود: اتمسفری که شکل گرفت بر ذهنیت افراد تاثیر گذاشت، در قضیه استیضاح آقای رنجبر حمایتی از بیرون مجموعه ندیدم.
وی تاکید کرد: هیچ کس سوال نکرد که بودجه یکسال آسفالت را چهارماهه در زمان ایام انتخاباتی چطور خرج کردید؟ این آسفالت ها در تمام مناطق رای آور خرج شد.

نوزاد اثر گذار!
در پایان جلسه رشیدی با کنایه به اثرگذاری بنده زاده خود که در انتخاب شهردار آینده تبریز اثر داشت، اشاره کرد و توضیح داد: شایعه ای بود که علیه من در همین روز های اخیر و به طور جدی می‌گفتند که پسر رشیدی در انتخاب شهردار آینده اثرگذار است!
وی افزود: می گفتند پسر رشیدی در معادلات انتخاب شهردار آینده تبریز اثر دارد!
وی ادامه داد: آقای شریف زاده را تنها 48 ساعت قبل از رای گیری از نزدیک دیده بودم با اینکه قبلا از سوابق او در تهران اطلاع داشتم.
رشیدی گفت: والده سردار شریف زاده مادر شهید والامقام عبدالمجید شریف زاده سرکار خانم زرین قلم از فعالین حوزه اجتماعی است، بر روی تاریخ شفاهی ایشان کار می کردیم و  همسر من که با ایشان مصاحبه می کرد، بنده زاده دو ماه من که با مادرش به مصاحبه خانم زرین قلم رفته بود در پایان جلسه عکسی با دعای خیر مادر شهید شریف زاده می گیرند، این عکس منتشر می شود و در جلسه قبل از انتخاب شهردار اعضا به من گفتند می گویند تو با شریف زاده خانه یک هستی! گفتم نه او در تهران و من درتبریز مستاجرم ... هر چه فکر کردم که قضیه از چه قرار است در جلسه یکی از اعضا برایم گفت که عکسی در فضای مجازی منتشر شده است که می گویند پسرت در انتخاب شهردار تاثیر گذار بوده! لازم به ذکر است که پسرم متولد تیر ماه 1400 است.
انتهای پیام/
ظلم سخاوتمندانه در شورای شهر تبریز! / سم پاشی علیه هوشیار خیانت به شهر است / شخصیت ژله ای انقلابی نیست محمدرضا اخگرگداز


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار