مدیرعامل سازمان عمران و توسعه عون بن علی تبریز؛

لزوم توجه جدی مسئولین برای مجموعه عینالی / نبود زیر ساخت ها مشکل عمده عینالی است

1400/12/24 - 09:29 - کد خبر: 60370 نسخه چاپی

نصر: مدیرعامل سازمان عمران و توسعه عون‌بن‌علی و پارک طبیعت شهرداری تبریز گفت: این سازمان مسئولیت بهره برداری از پنج هزار و 600 هکتار را دارد و برای این امر مشکلاتی زیر ساختی آب و فاضلاب برق و گاز را داریم.

به گزارش نصر، صبح دیروز دوشنبه 23 اسفند همزمان با روز میلاد حضرت علی اکبر علیه السلام و روز جوان برنامه گردش رسانه ای عینالی به همت سازمان عمران و توسعه عون‌بن‌علی و پارک طبیعت شهرداری تبریز با حضور اصحاب رسانه برگزار شد.
در این برنامه خبرنگاران با سوار بر تله کابین عینالی مسیر را بصورت هوایی پیموده و به قله کوه رسیدند، پهنه های جنگل کاری شده، مجسمه حیوانات در مسیر سنگفرش، کوهروی گردشگران در مسیر، بقعه عون بن علی و یادمان شهدای گمنام که در آن 8 فرزند شهید وطن خفته است، منطقه حفاظت شده پارک طبیعت و حیات وحش و دریاچه زیبای داغ گولی عینالی و حضور کلو بوز و قوچ‌ومیش ها منظره هایی بود که تنها میتوان همه این ها را از داخل کابین نظاره کرد.
مقصد اول، منطقه حفاظت شده پارک طبیعت و حیات وحش عینالی بود که گردشگران میتوانند آن حیوانات را از نزدیک بصورت حفاظت شده ببیند، دو گونه گوسفند وحشی جمعا 36 کلو بوز و 16 مورد قوچ‌ومیش اوریال یا گوسفند وحشی اوریال که گروهی از زیرگونه‌های گونهٔ گوسفند وحشی است در این منطقه وجود دارد که همه آنها بچه های عینالی و متعلق به این خاک هستند و در آینده به تعداد آنها اضافه خواهد شد.
دومین مقصد گردش، دریاچه زیبای داغ گولی که محل زندگی اردک ها و قایق های آماده برای رکاب زنی گردشگران بود، نمایشگاه صنایع دستی، هنری سوغاتی نگارخانه عینالی در کنار دریاچه داغ گولی مجموعه ای آرام برای استراحت به همراه کافی شاپ از دیگر مکان های این مجموعه بود.
بعد از بقعه عون بن علی و یادمان شهدای گمنام مسیر بعدی پارک پیوند بود پارکی با مساحتی بیش از ۳۰ هکتار که یکی از خاطره‌انگیزترین پارک‌های تبریز برای زوج‌های جوان تبریزی است! مسیرعشق پارک پیوند که از المان های قلب شکل درست شده است.
مسیر پارک پیوند را از راه های پر پیچ و خم ادامه داده و به روستای بوم گردی و گردشگری دند رسیدیم، مسیر که نیاز به آسفالت اساسی و زیر سازی مناسب داشت، مسیر برگشت را از دره آجی چای پیموده و به گلخانه این مجموعه رسیدیم و نهایتا در پایان مسیر ایلان اوچان و باغ زیبای پرندگان که در کنار محل آغاز مسیر تله کابین (اولین ایستگاه) قرار داشت، رفتیم.
در پایان این برنامه "بابک دانش پناه" در نشست با خبرنگاران با اشاره به اینکه غرب تا شرق این سازمان 8 هزار هکتار است گفت: 
این سازمان مسئولیت بهره برداری از ۵۶۰۰ هکتار را دارد و برای این امر مشکلاتی زیر ساختی آب و فاضلاب برق و گاز را داریم.
وی با تاکید بر اینکه سعی خواهیم کرد گزارش فصلی را به مردم عزیزمان در سال آینده از مراحل مختلف فعالیت ها از طریق رسانه ها ارائه دهیم، اضافه کرد: با تلاش همکاران و اعضای شورای شهر توانستیم برای سال آینده اعتبارات خوبی جهت اصلاح مسیر پارک پیوند و منطقه ربع رشیدی جذب کنیم و خوشبختانه بودجه 30 میلیاردی سال جاری را در سال آینده به 51 میلیارد تومان افزایش دادیم.
وی ادامه داد: در نظر داریم طبق رایزنی ها انجام شده با نمایندگان مجلس در سفری که آقای رییس جمهور به تبریز خواهند داشت دستور تخصیص 200 میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل پروژه های این مجموعه طی سه سال آینده را انجام دهیم.
دانش پناه با اشاره به اهمییت موضوع آب اظهار نگرانی کرد و افزود: آب 800 هکتار فضای سبز این مجموعه تنها از 12 استخر تامین می شود.
وی در پایان از برنامه های این سازمان برای تکمیل دهکده بوم گردی و ساخت چندین سوییت اقامتگاه کوهستانی خبر داد و گفت: عینالی ظرفیت تولید ۱۲۵ هزار قطعه گل داشته و ۲۷۸ هزار اصله درخت متشکل از ۹۸ هزار سوزنی برگ و ۱۸۰ هزار پهن برگ دارد، بر اساس برنامه ریزی انجام شده قرار است ۶۴ واحد بوم گردی در این مجوعه احداث شود که در اولویت اول احداث ۱۴ اقامتگاه در اولویت قرار داشته و این تعداد در حال ساخت و تکمیل هستند.
انتهای پیام/
لزوم توجه جدی مسئولین برای مجموعه عینالی / نبود زیر ساخت ها مشکل عمده عینالی است محمدرضا اخگرگداز


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار