خبر/

بازديد وزير كشور از رودخانه مرزي ارس

1400/12/23 - 20:37 - کد خبر: 60358 نسخه چاپی

نصر: وزیر کشور در سفر به شهرستان جلفا، ضمن بازدید از رودخانه ارس و محل تخلیه پساب و ساحل سازی رودخانه ارس و بازپس گیری اراضی آب رفته، برای تخصیص اعتبار از محل حوادث غیرمترقبه برای ساماندهی رودخانه ارس و بازپس گیری اراضی آب رفته و تسریع صدور مجوز زیست محیطی نیروگاه مارازاد قول مساعد داد‌.

به گزارش نصر، مدیرعامل شرکت در جریان این بازدید ضمن ارائه گزارش اقدامات آب منطقه ای استان از تاک کشور و بازپس گیری اراضی آب رفته، گفت: با انجام این عملیات ۶۲ کیلومتر از نقاط آسیب پذیر ساماندهی شده و ۱۲۰۰ هکتار از اراضی که طی سیلاب های طغیانگر در طول سالها به زیر آب رفته بود، بازپس گیری و به ااک کشور اضافه شده است.
مهندس یوسف غفارزاده افزود:عملیات ایمن سازی از سیلاب در بیش از ۱۰ هزار هکتار از اراضی انجام شده و برای تکمیل آن مبلغ ۳۰۰ مبلیارد ریال مورد نیاز است.
مدیرعامل آب منطقه ای آذربایجان شرقی با اشاره به توسعه سدسازی در کشورهای بالاست، دغدغه های خود مبنی بربهره برداری متوازن، عادلانه و پایدار از منابع آب حوصه آبریز رودخانه ارس را مطرح نمود.
وی همچنین گزارشی از وضعیت کیفی رودخانه و عملیات پایش آن ارایه نمود و با توجه به توافق دو کشور جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان و قانون بهره برداری مشترک از منابع آب و انرژی رودخانه ارس و پیشرفت بیش از ۵۰ درصدی نیروگاه مارازاد در طرف آذری، ضرورت تسریع در آغاز عملیات اجرایی نیروگاه مارازاد را در طرف ایران برای بهره برداری عادلانه و برابر مورد تاکید قرار داد.
امید است با قول مساعد وزیر کشور، این خواسته دیرینه با آغاز عملیات اجرایی نیروگاه مارازاد، جامه عمل بپوشد.
انتهای پیام/
بازديد وزير كشور از رودخانه مرزي ارس نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار