دادستان مرکز آذربایجان شرقی در کفت و گو با نصر تاکید کرد:

برخورد قاطع با متخلفان در چهارشنبه سوری/ به خاطر شادی زودگذر، شیرینی آغاز سال نو را تلخ نکنیم

1400/12/23 - 17:46 - کد خبر: 60354 نسخه چاپی

نصر: دادستان مرکز آذربایجان شرقی گفت: هرگونه حمل و نگهداری، استفاده و ساخت بمب های دست ساز و مواد محترقه کلا ممنوع بوده و دستگاه قضایی با تمام افرادی که در این زمینه دستگیر شوند با قاطعیت تمام برخورد خواهد کرد.

به گزارش نصر، محبوب علیلو در گفت و گو با خبرنگار نصر با بیان این که در طی جلساتی که با دستگاه های اجرایی مختلف داشتیم، تمهیدات لازم برای کاهش و کنترل جرم در این ایام پایانی سال انجام یافته است، افزود: تمام تلاش ما این است که در این ایام پایانی سال، به خصوص چهارشنبه آخر سال، میزان آسیب ها به حداقل ممکن برسد که در این خصوص هماهنگی های لازم انجام و نیز دستورات قضایی لازم نیز صادر شده است.
وی با بیان این که با توجه به این که مواد محترقه علاوه بر خود فرد، باعث آسیب خانواده و نیز سایر افراد جامعه می شود تصریح کرد: در برخورد با استفاده کنندگان از مواد محترقه هیچ گونه اغماضی صورت نخواهد گرفت و به افرادی که در این زمینه فعالیت می کنند تذکر جدی می دهیم ساخت بمب های دست ساز و یا توزیع و فروش آن جرم محسوب می شود.
دادستان مرکز استان ادامه داد: هرگونه حمل و نگه داری، استفاده و ساخت بمب های دست ساز و مواد محترقه کلا ممنوع بوده و دستگاه قضایی با تمام افرادی که در این زمینه دستگیر شوند با قاطعیت تمام برخورد خواهد کرد.
وی به مجازات استفاده کنندگان از مواد محترقه اشاره کرد و افزود: حبس و یا جزای نقدی در انتظار این افراد است و برخورد با آنان طبق مجازاتی که قانون در نظر گرفته است، خواهد بود. و نیز احیانا اگر در اثر استفاده از مواد محترقه فردی دچار آسیب شود، نه تنها فرد استفاده کننده مسئولیت کیفری خواهد داشت بلکه ملزم به جبران نیز است. همچنین اگر فردی با خودرو اقدام به حمل و یا توزیع مواد محترقه نماید، علاوه بر مجازات قانونی خود فرد، پلیس راهنمایی و رانندگی نیز طبق قانون رسیدگی به تخلفات خودرو، خودرو مورد نظر را اعمال قانون خواهد کرد.
علیلو در پایان سخنان خود ضمن توصیه به جوانان اظهار داشت: جوانان و نوجوانان از حوادث رخ داده در چهارشنبه آخر سال های گذشته درس عبرت بگیرند و از انجام رفتارهای ناشایست که در گذشته انجام یافته و باعث عزادار شدن خانواده و تبدیل شادی آنان به عزا در آستانه سال نو و نیز باعث خسارت های مالی شده اند، پرهیز نمایند.
وی ادامه داد: جوانان عزیز به خاطر شادی زودگذر، شیرینی آغاز سال نو را به کام خانواده خود و یا دیگران تلخ نکنند. از مردم بزرگوار انتظار داریم در چهارشنبه آخر سال از رفتارهای پرخطر دوری نمایند و نیز از خانواده ها تقاضا داریم در این ایام پایانی سال بیش از پیش مراقب فرزندان خود باشند. 
انتهای پیام/
برخورد قاطع با متخلفان در چهارشنبه سوری/ به خاطر شادی زودگذر، شیرینی آغاز سال نو را تلخ نکنیم فاطمه قلی پور گنجه لو


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار