رئیس پارک علم و فناوری استان؛

راه اندازی دفتر پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی در شهرک شانگهای چین/ برنامه آتی پارک، ساخت اولین خودروی دانش بنیان کشور 

1400/12/23 - 16:55 - کد خبر: 60350 نسخه چاپی

نصر: رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی از ایجاد دفتر تعاملات علم و فناوری  ایران در شهرک همکاری‌های شانگهای چین توسط پارک علم وفناوری آذربایجان شرقی خبر داد. 

به گزارش نصر، عبدالرضا واعظی در این آیین با اشاره به اینکه جوایز و تقدیرهای امروز رنگ و بوی فناوری دارد، گفت: حمایت از فناوران از سیاست های کلان کشوری است و از جمله اقدامات موثر دولت سیزدهم در حوزه فناوری، ایجاد معاونت فناوری و نوآوری در وزارت علوم است که یک گام بزرگ در جهت رشد مراکز علم و فناوری کشور خواهد بود.  
وی با بیان اینکه آذربایجان شرقی از نظر تعداد شرکت دانش بنیان جایگاه پنجم کشوری را داراست، افزود: هم اکنون ۲۰۸ شرکت دانش بنیان در استان فعال است  و تعداد شرکت های فناور و دانش بنیان مستقر در پارک علم و فناوری استان به ۴۱۶ شرکت رسید که برای ۳۹۲۶ نفر شغل ایجاد کرده است. 
وی توسعه مراکز رشد و نوآوری وابسته به پارک به ۲۰ مرکز را نیز از موفقیت های امسال پارک علم و فناوری استان بیان کرد و افزود: تلاش می کنیم همه مردم آذربایجان شرقی به خدمات پارک دسترسی داشته باشند. 
رئیس پارک علم و فناوری استان با اشاره به اینکه بودجه پارک در سطح کشور در رتبه ۲۱ ام قرار دارد،گفت: در حال مذاکره برای افزایش بودجه پارک علم و فناوری هستیم، اما وجود مضیقه های بودجه ای، میزان حمایت مستقیم مالی از واحدهای فناور امسال با افزایش 26 درصدی نسبت به سال گذشته  مواجه بود. 
وی با اشاره به ایجاد دفتر تعاملات علم و فناوری  ایران در شهرک همکاری‌های شانگهای چین  که توسط پارک علم وفناوری آذربایجان شرقی در حال راه اندازی است، ادامه داد: این مجموعه بستر مناسبی برای توسعه تعاملات بین الملل شرکت های دانش بنیان کشور عنوان کرد. 
واعظی اضافه کرد: راه اندازی این مرکز در یکی از ۹ دپارتمان شهرک همکاری های شانگهای از برنامه های سال آینده پارک است و هر شرکت دانش بنیانی که تمایل به استفاده از خدمات این دفتر بین المللی دارد، درخواست خود را به پارک اعلام کند. 
وی افزود: برنامه دوم سال آتی پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی، واگذاری اراضی پارک برای ایجاد شهرک علم و فناوری در منطقه آزاد ارس به شرکت های فناور و دانش بنیان برای تولید محصول است. 
همچنین وی، اجرای طرح های ملی فرصت فناورانه و مهر فناوری، ایجاد خانه خلاق و نوآوری تبریز ، گسترش همکاری های بین المللی با کشورهای همسایه از جمله ترکیه، ایجاد دو ناحیه نوآوری در تبریز، طراحی و ساخت اولین خودروی دانش بنیان کشور و راه اندازی مرکز نوآوری هوش مصنوعی را از مهمترین این برنامه های سال آتی این مجموعه برشمرد. 
وی در خصوص ایجاد ایجاد دو ناحیه نوآوری در تبریز، گفت: برای ایجاد این دو ناحیه منطقه ای از دانشگاه تبریز و خاوران را در نظر گرفتیم و تمایل داریم هر دستگاه اجرایی یک مزیت و امکان ارائه دهد، اینگونه اطراف دانشگاه از بوتیک و فروشگاه به یک منطقه نوآوری تبدیل می شود شود.
رئیس پارک علم و فناوری در ادامه با اشاره به ایده ساخت اولین خودروی دانش بنیان کشور، گفت: با توجه به تاکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر ورود شرکت های دانش بنیان به حوزه خودروسازی، از مهم ترین چشم انداز های ما برای سال آینده، ساخت و طراحی اولین خودرو دانش بنیانی کشور است که با اتکا به تولیدات داخل ساخته شود و امیدوارم به این دستاورد بزرگ برسیم و معضل رانتی خودروسازی داخلی را حل کنیم. 
وی همچنین به ایجاد مرکز نوآوری هوش مصنوعی و فناوری متاورس در آینده ای نزدیک خبر داد و گفت:  این موضوع بررسی قرار می گیرد تا مجوز ان صادر شود.
انتهای پیام/
راه اندازی دفتر پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی در شهرک شانگهای چین/ برنامه آتی پارک، ساخت اولین خودروی دانش بنیان کشور  گلناز پورنامی


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار