نمایش «ماجرای آلمان» به صحنه تئاتر می‌رود

1400/12/22 - 19:50 - کد خبر: 60311 نسخه چاپی

نصر: نشست خبری و آئین رونمایی از پوستر نمایش «ماجرای آلمان» ظهر امروز با حضور عوامل اجرایی این تئاتر و مسئولان دانشگاه نبی اکرم (ص) برگزار شد.

به گزارش خبرنگار نصر، رئیس دانشگاه نبی اکرم (ص) در این نشست گفت: یک علاقه ذاتی برای هنر در همه افراد وجود دارد، علاقه به هنر یک رسالت تاریخی برای هنرمندان و جامعه دارد. هیچ زبانی قوی تر و با نفوذتر از زبان هنر نیست.

محمدرضا میلانی افزود: شعر، تئاتر، سینما و... هنرهایی هستند که ساعت ها می توانند انسان ها را به خود جذب کنند. انسان تنها چیزی که خلق می کند، زبان شعر است و این شگفت انگیز است و به نظر من هنر یک موهبت الهی است.

وی با بیان اینکه ما با فرهنگ غنی و ادبیات مان حرف های زیادی برای دنیا داریم، اظهار کرد: برای چنین ملتی تحقیرآمیز است که افراد، رسانه‌ها و کشورهای دیگر فرهنگی را به آنها دیکته کنند و این بسیار جای تاسف است.

رئیس دانشگاه نبی اکرم با بیان عزم این دانشگاه برای حمایت از رشته های مختلف هنر، گفت: ما در اینجا رشته هنر را تأسیس کردیم که افراد توانمندی در این رشته‌ها رشد کنند.

میلانی از عوامل نمایش ماجرای آلمان قدردانی کرد و افزود: افتخار می‌کنم که با شخصیت هایی مثل سرکار خانم اشتری و جناب آقای عبدالهی کار می‌کنیم و فکر می‌کنم آنها علی رغم جوانی شان جزو شخصیت های فرهنگی و هنری بزرگ کشورمان خواهند بود.

حسین اصل عبداللهی، مشاور و طراح صحنه نمایش ماجرای آلمان هم در این نشست گفت: باید قدر فرصت‌ها و حمایت های دانشگاه نبی اکرم را می دانستیم. با ترجمه خانم اشتری از اثر واصف اونگورن فرصت برای اجرای این نمایش را مغتنم دانستیم.

وی افزود: افتخار این کار نمایشی این است که تولید دانشگاه است و ٩٩ درصد عوامل اجرا این نمایش جزو دانشجویان و کادر دانشگاه نبی اکرم هستند. ما در اصل هم می‌خواستیم این اتفاق بیافتد، این قدم بسیار خوبی است که باید ادامه پیدا کند , دانشجویان باید از این کار الگو بگیرند و در کارهای دیگر ادامه دهند.

این فعال حوزه تئاتر و هنرهای نمایشی ادامه داد: در اکثر نمایش های استان که اجرا می شود، یک پای کار دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشگاه نبی اکرم هستند و درخواست هایی که برای توسعه سالن های نمایش هر روز بیشتر می شود، خروجی‌های تلاش های همین عزیزان است.

وحید فرشی، کارگردان این اثر نمایشی هم گفت: یک سال برای این نمایش کار کردیم و پارسال همین موقع تصمیم گرفتیم این نمایشنامه را کار کنیم.

وی ادامه داد: از حمایت های آقای ناظمی مدیرکل فرهنگ و ارشاد تشکر می کنم که جان جدیدی به هنر و فرهنگ تبریز داده است. این اجرا در ١۴ فروردین شروع شده و بعد از افطار اجرا خواهد شد.

فرشی بیان کرد: از خانم اشتری هم تشکر می‌کنم که با ترجمه های بسیار خوب ادبیات ترکیه و ایران را به هم پیوند داده است و با ترجمه این اثر، فرصت خوبی برای اجرای این تئاتر در تبریز ایجاد کرد.

کارگردان نمایش ماجرای آلمان گفت: ژانر نمایش یک تراژدی است که برای یک خانواده ای اتفاق می افتد و در بخش هایی از زندگی این آدم ها کمدی‌هایی هم ایجاد می شود. به طور کلی می توانم بگویم این نمایش دغدغه اکنون جامعه ماست.

گزارش نصر می افزاید، مراسم رونمایی از پوستر نمایش «ماجرای آلمان» هم با حضور فعالان هنرهای نمایشی و نمایندگان رسانه های آذربایجان شرقی در دانشگاه نبی اکرم تبریز برگزار شد. نمایش ماجرای آلمان از چهاردهم فروردین سال آینده روی صحنه تئاتر می رود.

انتهای پیام/
نمایش «ماجرای آلمان» به صحنه تئاتر می‌رود نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار