سرپرست اداره کل امور شهری و شوراهای استانداری آذربایجان شرقی؛

خواستار سفر ایمن توام با سلامت انسانی برای شهروندان هستیم

1400/12/22 - 19:21 - کد خبر: 60308 نسخه چاپی

نصر: سرپرست اداره کل امور شهری و شوراهای استانداری آذربایجان شرقی با بیان این‌که عید امسال متفاوت‌تر از عید سال‌های گذشته خواهد بود، گفت: امسال عید مانند عید سال‌های قبل نخواهد بود، محدودیت‌ها صرفا برای افرادی اعمال می‌شود که واکسن نزده‌اند، واکسن‌زده‌ها می‌توانند به سفر می‌روند به همین دلیل پیش بینی می‌شود عید امسال سفر نوروزی نیز افزایش یابد در این راستا خواستار سفر ایمن توام با سلامت انسانی برای شهروندان هستیم.

به گزارش نصر، مرتضی موحدنیا روز بکشنبه، ۲۲ اسفندماه در نشست مشترک فرمانداران و شهرداران آذربایجان شرقی، با گرامیداشت یاد و خاطره‌ی شهدا و شهید مهدی باکری، اظهار کرد: پیشنهاد کرده‌ایم جهت بزرگداشت یاد و خاطره‌ی شهید مهدی باکری، ۲۵ اسفند به نام شهردار نام گذاری شود.
وی با بیان این‌که سازمان شهرداری ها و دهیاری‌های کشور دارای شورای سازمان است که شهرداران جزوی از اعضای آن می‌شوند، گفت: سه نفر از شهرداران از استان ما به عنوان نماینده در انتخابات این شورا شرکت می‌کنند.
وی با بیان این‌که ایجاد نشاط برای شهروندان یکی از وظایف شهرداران و دهیاران است، گفت: دستورالعمل‌های مربوط به سفرهای نوروزی را برای شهرداران و دهیاران ابلاغ کرده‌ایم کل شهر باید برای سفرهای نوروزی و استقبال از شهروندان آماده باشد.
سرپرست اداره کل امور شهری و شوراهای استانداری آذربایجان شرقی با تاکید بر لزوم آمادگی برای برپایی نوروزگاه با هماهنگی میراث فرهنگی، گفت: سلامت مردم برای ما بسیار مهم است باید تمامی پروتکل‌های بهداشتی به خوبی در ایام عید رعایت شود.
وی با اشاره به بحث زیباسازی ورودی و خروجی شهرها، گفت: ورودی و خروجی برخی از شهرها در وضعیت بدی قرار دارد درحالی که ورودی و خروجی شهرها در نگاه اول برای مسافران بسیار مهم است چون شهروندان از همان ورودی و خروجی شهر را قضاوت می‌کنند، باید توجه ویژه‌ای برای ساماندهی آن شود.
وی با اشاره به راه اندازی بازارچه‌های صنایع دستی در هر شهر، بیان کرد: راه اندازی این بازارچه‌ها برای اشتغال زایی، فروش و عرضه‌ی محصولات محلی هر منطقه مورد استفاده است چرا که مسافران می‌توانند به راحتی به صنایع دستی مناطق دسترسی پیدا کنند.
وی با اشاره به جمع آوری دستفروش ها و ساماندهی آن‌ها، گفت: در نقاطی از شهر مکانی را ایجاد می‌کنیم تا دستفروشان بتوانند به راحتی محصولات را به فروش برسانند.
 موحدنیا با تاکید بر لزوم تامین گرمایش نمازخانه‌ها و سرویس بهداشتی‌های استان، افزود: تامین گرمایش نمازخانه‌ها و سرویس بهداشتی نیز امری بسیار مهم است، استان ما استانی سردسیر است باید نسبت به این موضوع توجه ویژه‌ای داشته باشیم.
اختصاص ۱۱ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان بودجه‌ برای شهرداری‌های آذربایجان شرقی در سال ۱۴۰۱
 سرپرست اداره کل امور شهری و شوراهای استانداری آذربایجان شرقی با بیان این‌که در سال ۱۴۰۰ کل بودجه‌ی در نظرگرفته شده برای شهرداری های استان، ۷هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان بود، گفت: شش هزار میلیارد تومان از این بودجه مربوط به شهرداری تبریز بوده و مابقی نیز متعلق به سایر شهرداری‌های استان بوده است .
وی ادامه داد: پیش بینی کرده ایم بودجه‌ی شهرداری‌ها برای سال ۱۴۰۱، به ۱۱ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان افزایش یابد.
وی با تاکید بر سرمایه گذاری در شهرهای استان، گفت: به دنبال سرمایه گذاری با اصلاح رویکرد و اعمال رویکردهای جدید در شهرها هستیم برهمین اساس باید توجه جدی به منابع شهرستان‌ها داشته باشیم.
وی سرمایه گذاری را جزو مسایل مهم شهرداری‌ها عنوان کرد و گفت: تدوین برنامه در تمامی شهرداری ها جزو برنامه‌هاست از تمامی شهرداری‌ها برنامه خواسته ایم‌، هیچ شهرداری نباید بدون برنامه باشد.
موحدنیا با تاکید بر این‌که شهرداری‌ها باید به دنبال رضایتمندی شهروندان باشند، گفت: اگر دقت کافی در اقدامات خود نداشته باشیم قطعا نارضایتی شهروندان را به دنبال خواهد داشت.
وی در بخش دیگر سخنان خود، گفت: قیر رایگان برای تمامی شهرها اختصاص یافته است، براساس سیاست دولت، قیر رایگان باید زیرپای مردم باشد و از آن بهره مند شوند.
سرپرست اداره کل امور شهری و شوراهای استانداری آذربایجان شرقی ساماندهی رودخانه‌های داخل شهرها را فرصتی برای شهرداری برشمرد و گفت: این اقدام را می‌توان با هماهنگی و همکاری آب و منطقه‌ای ساماندهی کرد، حتی می‌توان برای پاکسازی رودخانه ها از نخاله‌ها و جلوگیری از سیل اقدام کرد.
انتهای پیام/
خواستار سفر ایمن توام با سلامت انسانی برای شهروندان هستیم خبرگزاری ایسنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار