مدیرعامل گروه صنعتی تراکتورسازی ایران؛

سال آینده ۳۵ هزار دستگاه تراکتور در تبریز تولید می‌شود

1400/12/22 - 15:43 - کد خبر: 60301 نسخه چاپی

نصر: مدیرعامل گروه صنعتی تراکتورسازی ایران با بیان اینکه امسال ۲۵ هزار دستگاه تراکتور در تبریز تولید شد، گفت: سال آینده این میزان تولید به ۳۵ هزار دستگاه افزایش می یابد.

به گزارش نصر، مصطفی وحید زاده روز یکشنبه در گفت و گویی اظهار کرد: ۹۵ درصد قطعات تراکتور در این گروه، تولید و به دیگر شرکت های تولید ماشین نیز قطعه مورد نیاز، ارسال می شود.
وی با بیان اینکه تولیدات تراکتورسازی به بیش از ۱۰ کشور جهان صادر می شود، خاطرنشان کرد: در شرکت تراکتورسازی بیش از یکهزار و ۶۰۰ نوع قطعه تولید می شود؛ به طور نمونه یکی از قطعات حساس و پیشرفته، اکسل جلوی تراکتور است که با فناوری بسیار بالا تولید می شود؛ البته اگر کشوری قطعه ای را سفارش دهد این شرکت توانایی طراحی، ساخت و تولید و صادرات آن را نیز دارد.  
وحیدزاده ادامه داد: قرار بر این شده که در مناطق آزاد شده قره باغ، مکان مناسب در اختیار گروه تراکتورسازی قرار بگیرد تا شعبه ای از شرکت در آنجا احداث شود؛ البته ما از این موضوع استقبال می کنیم و اگر نظر به احداث باشد تمام شرایط را برای این منظور فراهم می کنیم.
وی یادآور شد: مجموعه بزرگ تراکتورسازی متشکل از ۱۲ شرکت در زمینی به وسعت ۵۰۰ هکتار است و تولیدات شرکت های اقماری تولیدکننده قطعات این شرکت در سالن های مونتاژ تراکتور سوار می شوند و با بهترین کیفیت به نسبت نیاز مشتری به بازار ارسال می شود.
وی همچنین گفت: اخیرا شرکت تراکتورسازی تبریز به صورت مستقیم تراکتور را به کشاورز عرضه می کند، البته اکنون حداقل ۶۰ میلیون تومان قیمت انواع تراکتور در بازار آزاد کاهش یافته است. 
به گزارش ایرنا، شرکت تراکتورسازی ایران، سازندهٔ انواع تراکتور، کامیونت و ابزار در تبریز است؛ این شرکت ظرفیت تولید سالانه حداقل ۲۰ هزار دستگاه تراکتور، ۳۰ هزار دستگاه موتور دیزلی، ۳۳ هزار تن انواع قطعات آهنگری و ۵۴ هزار تن انواع قطعات ریخته‌گری را دارد.
شرکت تراکتورسازی ایران در سال ۱۳۴۷ به صورت شرکت سهامی خاص تأسیس شد و در ادارهٔ ثبت شرکت‌ها در تبریز به ثبت رسید؛ در سه‌ماههٔ آخر سال ۱۳۴۸ کار ساخت تراکتور با مونتاژ تراکتورهای یونیورسال رومانی با قدرت ۶۵ اسب بخار شروع به کار کرد.
در سال ۱۳۵۴ نخستین تراکتورهای MF (مسی فرگوسن) در چهار نوع به بازار عرضه شد؛ شرکت‌های آهنگری، موتورسازان و ریخته‌گری در سال ۱۳۶۶ از این شرکت تفکیک شدند و در سال ۱۳۷۳ نیز کارگاه ابزارسازی این کارخانه مستقل شد.
انتهای پیام/
سال آینده ۳۵ هزار دستگاه تراکتور در تبریز تولید می‌شود خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار