خبر/

هوشیاری پلیس فتا آذربایجان شرقی کلاهبردار سایبری را ناکام گذاشت

1400/12/21 - 14:27 - کد خبر: 60258 نسخه چاپی

نصر: رئیس پلیس فتا آذربایجان شرقی گفت: با اقدام سریع و به موقع کارشناسان پلیس فتا استان کلاهبرداری 450 میلیون ریالی صورت گرفته توسط مجرم سایبری به نتیجه نرسید و شهروند مالباخته به پول خود رسید.

به گزارش نصر، سرهنگ محسن محمودی در تشریح این خبر اظهار داشت: با مراجعه یکی از شهروندان به پلیس فتا  با  مرجوعه قضائی،  عنوان کرد که با کلیک برروی یک پیامک جعلی  حساب بانکی وی خالی شده است که در این خصوص از پلیس درخواست کمک و رسیدگی به موضوع را خواستار شده است.
وی افزود: شهروند مالباخته بیان کرد که با دریافت پیامکی از یک شماره شخصی با این عنوان که "برق شما قطع خواهد شد برای جلوگیری از قطعی برق وارد لینک زیر شوید" که پس از کلیک برروی لینک اعلامی و با پرداخت مبلغ دو هزارتومان، از حسابش مبلغ 450 میلیون ریال برداشت غیر مجازصورت گرفته است که بلافاصله رسیدگی به موضوع در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.
سرهنگ محمودی بیان داشت: با بررسی‌های صورت گرفته توسط کارشناسان پلیس فتا و اقدامات فنی، صاحب حساب بانکی مورد شناسایی قرار گرفت که طی هماهنگی با مقام قضایی اقدامات لازم در این خصوص صورت گرفت که در ادامه روند پیگیری‌ این موضوع بعد از طی روال قانونی و اخذ دستورات لازم، همه مبلغ برداشتی به حساب شاکی بازگردانده شد و پرونده به مراجع قضایی ارسال گردید.
انتهای پیام/
هوشیاری پلیس فتا آذربایجان شرقی کلاهبردار سایبری را ناکام گذاشت نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار