طبق نظرسنجی از شهروندان تبریز/

با مشارکت شهروندان می‌توان، میزان حوادث چهارشنبه آخر سال را کاهش داد

1400/12/21 - 13:37 - کد خبر: 60254 نسخه چاپی

نصر: طبق نتایج نظرسنجی واحد پژوهش و افکارسنجی اداره کل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تبریز، می توان با مشارکت شهروندان و رعایت نکات ایمنی میزان حوادث ناشی از چهارشنبه آخر سال را کاهش داد.

به گزارش نصر، این اداره کل با طرح سوال " با مشارکت شهروندان و رعایت نکات ایمنی؛ الف) می توانیم میزان حوادث چهارشنبه سوری را کاهش دهیم  ب) نمی توانیم میزان حوادث چهارشنبه سوری را کاهش دهیم " نظر شهروندان در این خصوص را جویا شد.
در این نظرسنجی که به صورت آنلاین توسط ۷ رسانه پرمخاطب استان انجام گرفت، تعداد ۸ هزار و ۳۲۵ نفر شرکت کردند و نهایتا ۷۷ درصد گزینه اول و ۲۳ درصد گزینه دوم را انتخاب کردند.


 
گفتنی است؛ این دومین نظرسنجی اداره کل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری در راستای کاهش آسیب های ناشی از چهارشنبه آخر سال است. در نظرسنجی نخست نیز که با عنوان سوال "کدام گزینه بهترین راهکار برای کاهش آسیب های ناشی از مراسم چهارشنبه سوری است؟ " مطرح شد؛ تعداد ۱۰ هزار و ۶۸۶ نفر شرکت کردند که ۳۷ درصد به گزینه اول « تامین نقاط مشخص و امن برای مراسم» ۱۷ درصد به گزینه دوم«برخورد قضایی با فروشندگان مواد محترقه» ۲۰ درصد به گزینه سوم «افزایش آگاهی عمومی از خطرات»  و ۲۶ درصد به گزینه « برگزاری محدود با رعایت نکات ایمنی» رای دادند.
همه ساله روز چهارشنبه سوری افراد زیادی در کشور عزیزمان در تماس با مواد محترقه و منفجره به شکل های متعددی دچار آسیب می شوند که این آسیب ها می تواند ناشی از برخورد ترکش ماده انفجاری تا سوختگی حرارتی و یا شیمیایی و یا قرار گرفتن در معرض موج انفجار باشد.
 بیشتر افراد فوتی یا مصدومی حوادث چهارشنبه آخر سال در سنین نوجوانی قرار دارند که با آگاهی‌دهی و فرهنگ‌سازی در این زمینه می توان میزان خسارت را کاهش داد.
انتهای پیام/
با مشارکت شهروندان می‌توان، میزان حوادث چهارشنبه آخر سال را کاهش داد نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار